امدادرسانی به بیش از ۱۵۰۰ نفر از آسیب دیدگان زلزله اندیکا توسط هلال احمر

خدادادی با اشاره به ادامه عملیات امدادرسانی هلال‌احمر به آسیب دیدگان از زلزله اندیکا گفت: یک هزار و ۵۸۷ نفر تاکنون امدادرسانی شدند و ۱۹ مصدوم نیز با همکاری تیم‌های اورژانس به مراکز درمانی انتقال و یا به صورت سرپایی مداوا شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «علی خدادادی» امروز (یکشنبه ۱۸ مهر) با اشاره به وقوع زلزله روزهای گذشته در مناطق روستایی و صعب‌العبور شهرستان اندیکا، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۲۴ تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر در حال امدادرسانی به آسیب دیدگان ناشی از وقوع این دو زمین لرزه هستند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان افزود: یک هزار و ۵۸۷ نفر تاکنون مورد امدادرسانی قرار گرفته و ۱۹ مصدوم نیز با همکاری تیم‌های اورژانس به مراکز درمانی انتقال و یا به صورت سرپایی مداوا شده اند.

 

وی اضافه کرد: ۲ هزار و ۲۹۲ خانوار در ۱۴۴ روستا حوزه شهرستان اندیکا تاکنون مورد ارزیابی قرار گرفته و امدادرسانی ها در حال انجام است.

 

خدادادی با اشاره به سختی های دسترسی تیم‌های امدادی به تعدادی از روستاهای کوهستانی زلزله زده به دلیل صعب‌العبور بودن مسیرهای زمینی و حتی نبود شرایط مناسب فرود بالگرد در برخی روستاها تاکید کرد: البته این مشکلات مانع ارائه خدمات امدادی به آسیب دیدگان ناشی از این زمین لرزه ها نشده و نجاتگران جمعیت هلال احمر با تمام توان در حال ارائه خدمات و توزیع اقلام امدادی مورد نیاز مردم آسیب دیده از جمله چادر، پتو، موکت، نایلون پوششی، مواد غذایی شامل (برنج، حبوبات، کنسروجات، قند و شکر، چای) اقلام بهداشتی، کلمن، والور، ست ظروف و فانوس هستند.

 

وی تصریح کرد: با توجه به محرومیت منطقه و شرایط فصلی و آب و هوایی در صدد هستیم با تقویت خانه‌های هلال و جلب حمایت خیرین و سایر مجموعه های حمایتی شرایط مناسب تری را برای خانوارهای آسیب دیده فراهم و تجهیزات گرمایشی تهیه و در اختیار این عزیزان قرار دهیم.

 

کد خبر 1103371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha