بالغ بر ۶  میلیارد تومان حق بیمه مددجویان گیلانی پرداخت شد

اهرابی از پرداخت بیش از ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان حق بیمه اجتماعی مددجویان تحت حمایت به سازمان تأمین اجتماعی در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «عباس اهرابی» امروز (یک‌شنبه، ۱۸ مهر) در جمع خبرنگاران با اشاره به پرداخت حق بیمه مددجویان کمیته امداد از سوی سازمان در راستای توانمندسازی و رسیدن به درآمد پایدار گفت: در ۶ ماهه ابتدایی امسال، حق بیمه اجتماعی بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت با هدف بهره‌مندی آن‌ها از مستمری بازنشستگی به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شد.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان با بیان اینکه بیمه شدگان می‌توانند از تمامی مزایای بیمه‌های اجتماعی نظیر بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی استفاده کنند افزود: بیمه اجتماعی شامل سه نوع بیمه اعم از طرح‌های اشتغال و خودکفایی در قالب صاحبان حرفه و مشاغل آزاد، بیمه  اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری و بیمه اجتماعی مددجویان از طریق صندوق بیمه روستاییان و عشایر است.

 

اهرابی تاکید کرد: با پرداخت حق بیمه اجتماعی، مددجویان می‌توانند از مزایای بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی برخوردار شوند.

 

وی شرایط دریافت مستمری بازنشستگی برای زنان را ۵۵ سال و مردان ۶۰ سال با سابقه پرداخت حق بیمه حداقل ۱۰ سال اعلام کرد و بیان داشت: در سال جاری ۴۷۲ نفر از بیمه شدگان از مزایای دریافت مستمری، بازنشستگی و مستمری برای بازماندگان و ازکارافتادگی بهره مند شده‌اند.

 

اهرابی بتا بیان اینکه حدود سه میلیارد و ۵۰۰  میلیون تومان مساعدت بلاعوض به مددجویان برای خارج شدن از چرخه حمایت پرداخت شده است خاطرنشان کرد: هم اکنون چهار هزار و ۲۹۱ نفر از مددجویان روستایی مشمول طرح بیمه روستائیان و عشایر هستند که در سال جاری حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای این افراد به صندوق روستایی واریز شده است.

کد خبر 1103386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha