سرقت ۲۰ درصد آب گرگان/ اصلاح هر کیلومتر شبکه آبرسانی نیازمند ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار است

هرمزی گفت: ۱۵ تا ۲۰ درصد آب شرب گرگان از طریق خطوط اصلی انتقال به سرقت رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «بهزاد هرمزی» صبح امروز (یکشنبه 18 مهر) در نشست خبری در تشریح عملکرد شرکت آب و فاضلاب گلستان در تابستان، گفت: امسال تابستان نگران کننده ای داشتیم و ذخایر آبی استان به صفر رسیده بود.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان افزود: با بارندگی در هفته گذشته نیز هنوز شرایط استان نرمال نشده و از مردم بابت صبوری شان تشکر و قدردانی می شود.

 

وی ادامه داد: از بیش از 35 هزار حلقه چاه آب در استان، ۶۰۰ حلقه برای دریافت آب شرب است و مابقی به صورت غیرمجاز برداشت می شود.

 

هرمزی اظهارداشت: در تابستان در حدود یک هزار و 600 لیتر در ثانیه کاهش کمبود تامین منابع آب داشتیم در صورتی که نیاز آبی استان، 6 هزار و 900 لیتر بر ثانیه است.

 

 

وی، در خصوص شیرین سازی آب دریا نیز گفت: شیرین سازی آب دریا از دیرباز مورد پیگیری قرار داشته است و پس از تایید نهایی در این مسئله متولی اصلی شرکت آب منطقه ای است که مجور 32 میلیون متر مکعب را اخذ کردند.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان با بیان اینکه یک هزار و 18 کیلومتر شبکه فرسوده آب در استان وجود دارد که نیازمند اصلاح و بازسازی است، افزود: برای اصلاح و بازسازی هر کیلومتر از شبکه آبرسانی بین یک تا یک و نیم میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته تنها 800 میلیون تومان برای اصلاح و بازسازی شبکه فرسوده اختصاص دادند که برای اصلاح یک کیلومتر هم کافی نیست.

 

هرمزی یادآور شد: در سفر اخیر مدیرعامل آب و فاضلاب کشور، درخواست شد تا در بودجه 1401 اعتبار بیشتری برای اصلاح و بازسازی شبکه های فرسوده در نظر گرفته شود و نمایندگان مجلش استان نیز قول دادند در این زمینه پیگیری کنند.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان در خصوص سرقت آب در گرگان نیز گفت: در پی کدورت آب شهر گرگان، کارشناسان این شرکت موفق به کشف سرقت آب از خطوط اصلی انتقال آب به گرگان شدند.

 

وی افزود: این پرونده در محاکم قضایی در حال پیگیری بوده و کارشناسان دادگستری باید در این زمینه نظر کارشناسی خودشان را اعلام کنند.

 

هرمزی اظهارداشت: نتیجه پس از اعلام نظر کارشناسان دادگستری به اطلاع عموم رسانده می شود.

 

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب گلستان نیز در این زمینه گفت: کدورت آب در روزهای اخیر باعث شد تا این شرکت به سرقت آب در شبکه پی ببرد.

 

«داود احمدی نصرآبادی» افزود: این اقدام از طریق دستگاه نشت یاب از مشهد که به صورت شبانه روزی انجام شد، کشف شده است.

 

وی با بیان اینکه با توجه به حجم و قطر لوله خط اصلی انتقال آب پیش بینی می شود که ۱۵ تا ۲۰ درصد آب سرقت شده است، گفت: این آب های سرقتی در حوزه کشاورزی استفاده شده است.

 

کد خبر 1103406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha