۱۲۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه بستری هستند

دانایی با بیان اینکه هم اکنون ۱۲۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان بستری هستند گفت: ۲۵ نفر از این تعداد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «نوید دانایی» در نشست خبری سمنان با بیان اینکه هم اکنون ۱۲۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه بستری هستند، گفت: ۲۵ نفر از این تعداد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۰ بیمار سرپایی با تست مثبت شناسایی شدند.

 

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی سمنان از بستری شدن ۹ هزار و ۸۷۴ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه از آغازپاندمی کرونا تا به امروز خبردادوافزود: متأسفانه از این تعداد یک هزار و ۳۸ نفر جان باختند.

 

وی با بیان اینکه از اسفندماه سال ۹۸ تاکنون ۳۴ هزار و ۲۵۶ بیمار به صورت سرپایی با تست مثبت به بیمارستان‌های تابعه دانشگاه مراجعه داشتند اضافه کرد: در مجموع ۴۴ هزار بیمار در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان خدمات درمانی را برای بیماری کرونا دریافت کردند.

 

 دانایی درخصوص واکسیناسیون گفت: ۲۵ درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان واکسینه نشده که اغلب در سنین کمتر از ۴۰ سال قرار دارند لذا از همه مردم می‌خواهیم تا با مراجعه به مراکز واکسیناسیون حتماً واکسن کرونای خود را تزریق کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی سمنان با اشاره به اینکه هیچ پایگاه‌های اورژانسی امروز در کانکس مستقر نیست و همه آنها در ساختمان‌های مناسب مستقر هستند اظهارداشت: طی سه سال گذشته ۱۲۰ میلیارد تومان برای خرید و توسعه و تجهیز بیمارستان‌های دامغان، سمنان، گرمسار اعتبار صرف شده و تکمیل مرکز جامع سلامت سمنان نیز در دستور کار قرار دارد و امیدواریم تا پایان سال از سوی پیمانکار تحویل دانشگاه شود.

 

 وی درادامه از بهره برداری ۱۰۳ پروژه دانشگاه علوم گزشکی سمنان در سه سال گذشته خبردادوگفت: از این تعداد ۴۶ مورد بهداشتی، ۴۰ طرح درمانی، پنج پروژه پژوهشی و سه مورد فرهنگی بوده است.

 

دانایی اعتبارات استانی و ملی دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان در سال ۹۸ را سه برابراعلام کردوافزود: در کنار پیگیری و جذب اعتبارات، جذب کمک‌های خیران نیز به مثابه یکی از اتفاقات خوب در حوزه دانشگاه صورت گرفته که به طوری که در سال جاری ۲۰۰ میلیارد ریال از طریق این افراد نیک‌اندیش برای طرح‌های درمانی و بهداشتی مردم هزینه می‌شود.

 

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی سمنان با بیان اینکه در همه روستاهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان، مراکز خانه بهداشت نوسازی شده‌اند، ابراز کرد: تنها چهار پروژه باقی مانده که این طرح‌ها هم بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم به زودی به پایان برسند.

 

وی درخصوص توسعه تخت بیمارستانی بیان کرد: توزیع در تمام مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان رخ داده تاجایی که امروز مشکل پذیرش بیمار وجود ندارد حتی در پیک پنجم کرونا هم نیاز به استفاده از زیرساخت‌های غیربیمارستانی مانند بیمارستان صحرایی ارتش و… نشد.

 

دانایی با اشاره به بخش سوختگی، بیان کرد: این طرح به بهره براری رسیده و هم اکنون با ۵۲ تخت بیمارستانی به مراجعان خدمت رسانی می‌کند.

 

 رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی سمنان با اشاره به اینکه تعداد تخت‌های آی سی یو بیمارستانی در سمنان از ۳۶ تخت به ۵۰ تخت افزایش یافته است اضافه کرد: در سال جاری ۳۶ تخت دیالیز نیز به مجموعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان افزوده شده است.

کد خبر 1103485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha