استاندارد دینی، معیار تربیت فرزندان قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: برای داشتن فرزندانی درست کردار و نیک اندیش باید استاندارد دینی را معیار تربیتی قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی امروز یک شنبه به مناسبت هفته ملی کودک در جمع مربیان و اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد: برای ایجاد امنیت و داشتن زندگی سالم باید به استانداردهای تعیین شده بیشتر توجه و از کلی گویی و گذر از ظرایف و ‌نکات کلیدی پرهیز کرد.

 

حجت الاسلام «رضا نوری» خطاب به مربیان و مدرسین حوزه کودک خاطرنشان کرد: مربیان در جایگاه پیامبران نشسته‌اند و مسئولیتی که ایفا می‌کنند بسیار مقدس است و‌ در خور توجه برای همین هم باید دقت داشته باشند نسبت به امانت‌هایی که به آنها سپرده شده، خیانت نکنند.

 

امام جمعه بجنورد به استانداردهای تربیتی از منظر قرآن کریم اشاره کرد و گفت: پیامبر به محض ورود به مدینه قانونی را در ۴۰ ماده برگرفته از قرآن نوشتند و مبنای جامعه دینی قرار دادند.

 

به گفته وی در حوزه کودک هم حرف و‌ حدیث‌های زیادی داریم ولی باید کارشناسان وارد گود شوند و به دور از کلی گویی یک سند و چشم انداز قانونی برای احقاق حقوق کودکان از دل قرآن و‌ حدیث و‌ سلوک اهل بیت استخراج کنند.

 

اگرچه حجت الاسلام نوری، تربیت کودکان را در بستر جامعه دانست ولی به این نکته هم تأکید کرد که تربیت در بزرگسالی کار آسانی نیست همان‌طوری که نقاشی بر روی یک کاغذ سفید راحت‌تر از کاغذ خط خطی و‌ مچاله شده است.

 

در ادامه این دیدار «فرهاد آقا بیگی» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هم به ویژه برنامه‌های هفته ملی کودک در استان اشاره کرد و گفت: شعار امسال با عنوان هفته «حال خوش زندگی و رنگ خوش کودکی» بسیار جامع و کامل گویای اهداف برنامه‌ها است.

 

وی با تأکید بر اینکه در طول این هفته پیک امید کانون در مناطق حاشیه شهر و برای ‌کودکان کم برخوردار برنامه خواهد داشت، گفت:  کانون به عنوان یکی از اعضای کنوانسیون حقوق کودک  با نگاهی اسلامی و برابر نسبت به همهی کودکان جهان تلاش می‌کند تا حقوق کودکان برآورده شود.

 

گفتنی است؛ طی دو روز گذشته برنامه‌های زیادی از جمله شهر در دست بچه‌ها، دیدار با مسئولان شهری و‌ مسابقات فرهنگی و‌ هنری در مناطق حاشیه شهر به مناسبت هفته ملی کودک به اجرا در آمده و تا ۲۲ مهرماه ادامه خواهد داشت.

 

 

کد خبر 1103524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha