کانون های مساجد پایگاه های عرصه فرهنگ و هنر هستند

فتایی کانون های مساجد ظرفیتی بزرگ در حوزه فرهنگ و هنر نامید و گفت: کانون های مساجد پایگاه های برای تربیت نسل جوان و نوجوان و تقویت فرهنگ وهنر نامید.

« احمد حسین فتایی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، با گرامیداشت (19 مهر سالروز بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص کانون های فرهنگی هنری مساجد) اظهار داشت: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب چراغ راه است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر، افزود: رهبر معظم انقلاب تأکید بر فرهنگ و اقتصاد دارند.

 

وی با اشاره به اینکه فرهنگ به عنوان مهم ترین زیرساخت توسعه  نقش مهم در توسعه هر جامعه دارد، ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به گستردگی درمحلات مناطق شهری و روستایی نقش مهمی در حوزه فرهنگ و هنر دارند.

 

فتایی با اشاره به ظرفیت گسترده کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در حوزه فرهنگ و هنر، بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد ظرفیتی بزرگ در حوزه فرهنگ و هنر هستند.

 

« احمد حسین فتایی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد در حوزه هنری، اظهار داشت: باید از ظرفت گسترده کانون های فرهنگی هنری مساجد برای ارتقای فعالیت های فرهنگی و هنری بهره گرفته شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به گستردگی کانون های مساجد در سطح مناطق شهری و روستایی، افزود: هدفمند شدن فعالیت های فرهنگی و هنری کانون های مساجد می تواند بستر ارتقای فرهنگی  جامعه باشد.

 

وی با بیان اینکه کانون های مساحد باید طلایه داران فرهنگ و هنر باشند، خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی وهنری مساجد ظرفیتی بسیار بزرگ در حوزه فرهنگ است که باید از آن به خوبی استفاده کنیم.

 

فتایی با اشاره به اهمیت کیفی گرایی در حوزه فرهنگ و هنر، افزود: در این راستا باید در میان جوانان و نوجوانان مسجدی باید استعدادیابی شود.

 

وی با بیان اینکه هنرمندان مسجدی، طلایه داران هنر متعالی و هنر انقلابی خواهند شد، خاطرنشان کرد: چه بسیار استعدادهای بالقوه‌ای در مساجد هستند که اگر بالفعل شوند هنرمندانی شایسته خواهند شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش تربیتی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، ادامه داد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از ظرفیت جذب نوجوانان و جوانان غافل نشوند.

 

وی با اشاره به فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان، بیان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فعالیت‌های خوبی دارند و این فعالیت‌ها ادامه یابد.

 

فتایی با اشاره به اینکه بخشی از فعالیت‌های مهم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مربوط به قشر نوجوان است، اظهار کرد: جذب نوجوانان به مساجد و برنامه‌ریزی برای تربیت، شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

وی تصریح کرد: در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید تلاش شود نوجوانان با استعداد، نجیب را در مسیر قرار دهیم جوانی انقلابی توانمند با ایده مصمم تربیت شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تأکید بر ضرورت حمایت از فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، اضافه کرد: با توجه به اینکه نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بنیان‌گذاری و ریل‌گذاری مسیر برای جوانان است، باید مورد حمایت ویژه  قرار گیرند.

 

وی با اشاره به اهمیت تخصیص اعتبار استانی برای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، افزود: تقویت تجهیزات و امکانات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ضروری است.

 

فتایی با اشاره به فعالیت بیش از ۴25 کانون فرهنگی هنری مسجد در استان، ادامه داد: کانون‌های مساجد استان در رویداد ملی فهما فعالیت خوبی داشته‌اند.

کد خبر 1103537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha