حال ۲۰۴ بیمار کرونا در فارس وخیم است

همتی گفت: از یک هزار و ۹۵۰ بیمار مبتلا به کرونا که در بیمارستان های استان فارس بستری هستند حال ۲۰۴ نفر وخیم است و در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عبدالرسول همتی»، امروز (یکشنبه 18 مهر) با اشاره به آخرین آمار کرونا در فارس در جمع خبرنگاران گفت: با انجام تست های تشخیصی کرونا در استان فارس از ابتدای شیوع کرونا، آمار قطعی مبتلایان به 455 هزار و 848 نفر اعلام شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: در 24 گذشته، 10 بیمار مبتلا به کرونا در فارس فوت کردند و آمار فوتی های فارس به ۶ هزار و 766 نفر رسید.

وی اعلام کرد: از یک هزار و 950 بیمار مبتلا به کرونا که در بیمارستان های استان فارس بستری هستند حال 204 نفر وخیم است و در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند.

این مقام مسئول با اشاره به آمار بهبودیافتگان کرونا در استان عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا 441 هزار و 831 نفر در فارس از بیمارستان ها ترخیص و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت این دانشگاه ادامه داد: مجموع تعداد دوز تزریق شده واکسن کرونا تاکنون در فارس به سه میلیون و 908 هزار و 10 دوز رسیده است.

وی اعلام کرد: امکان دریافت کارت الکترونیک واکسن کرونا فراهم شده است و افرادی که هر 2 دوز واکسن را دریافت کرده اند می توانند با مراجعه به نشانی vcr.salamat.gov.ir برای دریافت کارت الکترونیک واکسن کرونا اقدام کنند.

همتی تصریح کرد: به زودی ارائه خدمات اجتماعی مانند خدمات شهرداری، بانک ها، ادارات، سازمان ها، تهیه بلیط ها، مراجعه به مراکز پیشخوان دولت، مراکز گردشگری و سایر مراکز در فارس تنها در ازای ارائه کارت واکسن انجام خواهد شد.

کد خبر 1103562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha