۸۰ درصد دام عشایر فارس، پلاک کوبی شدند

بهرامی با اشاره به اینکه توزیع علوفه بر مبنای پلاک کوبی دام است، گفت: تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ راس دام از مجموع سه میلیون و یکصد راس دام که در اختیار عشایر است، پلاک کوبی شدند که میسزان ۸۰ درصد دام عشایر فارس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله بهرامی»، امروز (یکشنبه 18 مهر) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 15 مهرماه روز ملی روستا و عشایر نامگذاری شده است و روستا و مناطق عشایری به عنوان مراکز اصلی اقتصادی تلقی می شوند، گفت: این روز فرصتی است که توجه ویژه ای به این 2 بخش کرد و باید مشکلات و ظرفیت های این 2 بخش احصا شوند.

مدیر کل امور عشایر فارس با یادآوری این مطلب که اداره کل امور عشایر به عنوان سیستم پشتیبان کننده امور عشایری فعالیت می کند، تاکید کرد: شورای عشایری و مسئولین دستگاه های اجرایی برگزار شد و مسئولین سازمان در جمع شوراهای عشایری حضور پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه تداوم و استمرار خشکسالی را شاهد هستیم که کمبود علوفه شکل گرفته است و به این دلیل که علوفه را به صورت دستی توزیع می کند که باعث افزایش هزینه می شود، افزود: برای رفع این مشکل حدود 45 هزار تن انواع علوفه مثل کنستانتره و جو را تامین کنیم و در اختیار عشایران قرار دهیم.

بهرامی با یادآوری این مطلب که 21 میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز برای عشایر در نظر گرفته شده که تاکنون 14 میلیارد تومان آن جذب شده است، تاکید کرد: تامین نقدینگی برای علوفه تامین شد.

وی با اشاره به اینکه چهار میلیارد تومان هم از محل کمک خشکسالی برای عشایر در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: به مناسبت روز روستا و عشایر یک پروژه بزرگ در شهرستان خنج بهره برداری می شود که شامل حفر و تجهیز چاه و ایجاد خط انتقال و مخزن ذخیره آب با اعتبار 2 میلیارد تومان است.

بهرامی با یادآوری این مطلب که در این ایام سرکشی به خانواده شهدا و ایثارگران عشایر شکل گرفت، افزود: تربیت بهداشت یار دام عشایر آغاز شد تعدادی از فرزندان عشایر را به عنوان بهداشت یار تربیت می کنیم.

به گفته مدیر کل امور عشایر فارس، خرید دام عشایر در اولویت ها قرار گرفت و هشت هزار راس دام از آنان خریداری شد و با همکاری صندوق بیمه روستائیان و عشایر، بیش از 10 هزار و 500 سرپرست خانوار عشایری را تحت پوشش بیمه قرار داده ایم تا از مزایای مستمری بگیری و بازنشستگی هم بهره مند شوند.

بهرامی با اشاره به اینکه آب رسانی برای حدود 35 درصد جامعه عشایری که به آب پایدار دسترسی ندارند، در دستور کار قرار گرفت، اضافه کرد: از نیمه مهر تا نیمه آبان کوچ عشایر انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه توزیع علوفه بر مبنای پلاک کوبی دام است، خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از 2 میلیون و 500 راس دام از مجموع سه میلیون و یکصد راس دام که در اختیار عشایر است، پلاک کوبی شدند که میسزان 80 درصد دام عشایر فارس است.

وی از واکسیناسیون 65 درصد عشایر استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد و گفت: کانکس های بهداشت عشایری در مناطق عشایری ایجاد شده است.

کد خبر 1103566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha