فرهنگ سازی برای کاهش تصادفات لازم است/ رعایت حق الناس در رانندگی

سرگرد حیدری گفت: فرهنگ سازی برای کاهش تصادفات و افزایش ایمنی به جای اعمال قانون و جریمه در شهر لازم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، سرگرد «محمد حیدری« در جلسه آموزش فرهنگ ترافیک در مسجد قمربنی هاشم(ع) تیران به ضرورت و اهمیت فرهنگسازی اشاره کرد و اظهارداشت: نصب سرعت گیر، اعمال قانون و رفتارهای بازدارنده برای افزایش ایمنی و کاهش تخلفات کفایت نمی کند و باید فرهنک ترافیک نهادینه شود.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تیران و کرون با بیان اینکه باید فرهنگ سازی و آموزش قوانین را مورد توجه قرار دهیم افزود: فرهنگ سازی برای کاهش تصادفات و افزایش ایمنی به جای اعمال قانون و جریمه در شهر لازم است.

وی ادامه داد: پلیس تلاش خود را برای مدیریت و نظامند کردن قوانین ترافیکی بکار بسته است اما اگر فرهنگ ترافیک افزایش یابد شاهد کاهش تصادفات و افزایش ایمنی و آرامش در رفت و آمد خواهد شد.

 

سرگرد حیدری خاطرنشان کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی تیران و کرون در سطح شهر فعال بوده و مسیر برای تردد کامیون در شهر بسته و ممنوع است و با ارائه طرح ترافیکی مسیر جایگزین تردد تریلر و سایر خودروهای باربری سنگین در میدان شهدا و خیابان شهدا  ارائه می شود.

 

*رعایت حق الناس در رانندگی

 

وی با بیان اینکه رعایت حقوق شهروندی و حق الناس لازم است، گفت: رعایت حق الناس در رانندگی جز ضرورت ها است و همه رانندگان باید آن را رعایت کنند.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تیران و کرون ادامه داد: مسدود کردن پیاده رو با قرار دادن ماشین و یا سد معبر تخلف بوده و حقوق مردم را ضایع می کند.

 

وی با بیان اینکه دوچرخه سواران هم ملزم به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی هستند، اظهارداشت: حرکت در پیاده رو و خلاف جهت جز تخلفات بوده و با متخلفین برخورد می شود.

سرگرد حیدری با اشاره به برنامه های هفته ناجا گفت: همایش رانندگان قانونمدار و توسعه فعالیت های پلیس در این هفته انجام می شود و بسیاری از خدمات تخصصی پلیس راهنمایی و رانندگی اخیرا افزایش یافته است.

کد خبر 1103646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha