انسجام ارکان مسجد در بیانات ۱۹ مهر ماه رهبری رمز دستیابی به مسجد تراز اسلامی است

مجید خوبی زاده گفت: بیانات تاریخی مقام معظم رهبری درباره کانون های مساجد و تاکید ایشان بر همراهی و همکاری کانون های فرهنگی هنری با ارکان مسجد به ویژه بسیج، رمز دستیابی به مسجد تراز اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، صبح امروز ۱۹ مهرماه هم زمان با سالروز بیانات تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی، «مجید خوبی زاده» در دیدار با امام جمعه جیرفت، گفت: بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری درباره کانون های مساجد و تاکید ایشان بر همراهی و همکاری کانون های فرهنگی هنری با ارکان مساجد به ویژه بسیج، رمز دستیابی به مسجد تراز اسلامی است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان فرهنگ و هنر را دو بال کانون ها برای رشد و بالندگی بچه های مسجد، قلمداد کرد و افزود: در کانون های فرهنگی هنری چند کار محوری در حوزه فعالیت های فرهنگی و هنری در حال انجام است.


وی بیان کرد: یکی از برنامه های موثر در توسعه کتاب و کتابخوانی در جامعه به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار صدور مجوز، تاسیس و تجهیز کتابخانه ها در دل مساجد است.


خوبی زاده ابراز کرد: طرح شنبه های با کتاب مساجد یکی از طرح های کتاب و کتابخوانی کانون های مساجد است که با محوریت ائمه جماعات مساجد، مدیران و اعضای کانون های مساجد شنبه هر هفته به صورت حضوری و یا مجازی برگزار می‌شود.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان ادامه داد: تا پیش از شیوع کرونا در ذیل رویداد ملی فهما، طرح شنبه های با کتاب مساجد به صورت حضوری مابین اقامه نماز و مغرب برگزار می شد.


وی اظهار کرد: این طرح ملی تاکنون زمینه آشنایی اهالی مسجد با کتاب های مفید و ارزشمند را فراهم کرده و آنها را نسبت به کتاب و کتابخوانی ترغیب و تشویق می کند.


خوبی زاده اضافه کرد: در حوزه فعالیت های قرآنی، طرح تلاوت نور در مساجد در حال برگزاری است و ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور به منظور حمایت از اجرا و نهادینه کردن این طرح، قرآن در اختیار مساجد قرار داده است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان عنوان کرد: به لطف خداوند طرح تلاوت نور در مساجد جنوب کرمان با محوریت ائمه جماعات، هر شب با تلاوت یک صفحه از قرآن کریم مابین اقامه نماز مغرب و عشاء در حال برگزاری است.


وی ابراز کرد: یکی از رویکردهای اصلی ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان، توجه به بحث ترویج معارف نهج البلاغه خوانی و صحیفه سجادیه است که در این راستا با توجه به شرایط کرونایی نشست های مجازی در حال برگزاری است.


خوبی زاده ادامه خاطرنشان کرد: طرح ملی سه شنبه های تکریم از ابتکارات ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور است که در ذیل این طرح، از نخبگان مجاور مسجد و خانواده های معظم شهدا تجلیل می شود و امسال نیز تحت عنوان شکوه مادری در حال برگزاری است.

 
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان افزود: در طرح شکوه مادری از مادرانی که مدیریت کانون فرهنگی هنری مساجد را بر عهده داشته و در زندگی خانوادگی نیز همسر و مادرانی نمونه هستند، تجلیل می شود.
 

وی عنوان کرد: یکی از فعالیت های ویژه ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان برقراری ارتباط با خیرین دیگر استان ها و جلب کمک های مومنانه آنها در زمینه انجام فعالیت های فرهنگی و نیز خدمت رسانی به محرومین است.


خوبی زاده در خاتمه گفت: در همین راستا تاکنون با کمک خیرین بخشی از مفاتیح و قرآن کریم مورد نیاز مساجد مناطق محروم تامین شده است و علاوه بر این نیز سبدهای غذایی، بسته های گوشت قربانی در بین نیازمندان منطقه توزیع شده و به درمان تعدادی از بیماران نیازمند نیز کمک شده است.

کد خبر 1103659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha