قاچاق رسمی از گمرک اتفاق می‌افتد

دهقانی نیا با بیان اینکه قاچاق رسمی از گمرک اتفاق می‌افتد، گفت: پرونده ۱۰ میلیاردی سیستان و بلوچستان که حکم آن قطعی شد و کشف هزار و ۱۲۸ کانتینر لوازم خانگی و شیشه و بلور از جمله آنهاست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، حمیدرضا دهقانی نیا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شب گذشته (یکشنبه 18 مهر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه قاچاق کالا در گمرک بر اساس آمار وجود دارد، گفت: سال گذشته ۷۳۷ میلیارد ریال کشفیات ظروف شیشه‌ای و چینی آلات قاچاق داشتیم.

 

وی با بیان اینکه قاچاق رسمی از گمرک اتفاق می‌افتد، افزود: پرونده ۱۰ میلیاردی سیستان و بلوچستان که حکم آن قطعی شد و کشف هزار و ۱۲۸ کانتینر لوازم خانگی و شیشه و بلور از جمله آنهاست. درصد کشفیات ما در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳ و نیم درصد افزایش یافته است.

 

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه با توجه به اینکه اکنون تشخیص کالای قاچاق و کالای رسمی ظروف شیشه‌ای و آشپزخانه در بازار غیر ممکن است، اما برنامه‌ای برای تشخیص کالای قاچاق داریم، گفت: با تأکید معاون اول رئیس جمهور تبادل اطلاعات در همه رویه‌ها با گمرک در قالب سامانه جامع تجارت باید برخط انجام شود. اکنون اطلاعات گمرک ناقص ارسال می‌شود و کمتر از ۲۰ درصد است.

کد خبر 1103675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha