واکسیناسیون بیش از ۹۰ درصد دانش آموزان لازمه بازگشایی مدارس است

حبیبی گفت: برای بازگشایی مدارس باید درصد واکسیناسیون دانش آموزی بالای ۹۰ درصد باشد و متاسفانه با وجود انتظارات، استقبال از واکسیناسیون دانش آموزی مطلوب نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «منوچهر حبیبی» در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان قزوین بیان کرد: با توجه به کاهش شیوع کرونا در موج پنجم، برخی محدودیت ها از جمله طرح دورکاری کارمندان دستگاه های اجرایی لغو شده و همه کارمندان دستگاه‌ های اجرایی از ابتدای هفته سوم مهرماه باید در محل کار حاضر شوند.

 

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان قزوین ادامه داد: 77 درصد از جمعیت افراد بالای ۱۸ سال در استان قزوین واکسینه شدند، همچنین ۴۶ درصد از دانش آموزان استان قزوین تاکنون علیه کرونا واکسینه شده اند

 

وی تصریح کرد: برای بازگشایی مدارس باید درصد واکسیناسیون دانش آموزی بالای ۹۰ درصد باشد و متاسفانه با وجود انتظارات، استقبال از واکسیناسیون دانش آموزی مطلوب نیست.

 

حبیبی اعلام کرد: واکسیناسیون اجباری نیست اما اختیاری هم نیست و چنانچه دانش‌آموزی که واکسینه نشده باشد برای حضور در کلاس هفته ای 2 بار ملزم به انجام تست pcr با هزینه شخصی خود است.

 

وی توضیح داد: در هر شهرستان با مسئولیت فرماندار، رئیس آموزش و پرورش و نماینده ای از دانشگاه علوم پزشکی باید هر هفته جلسه‌ ای در خصوص سرعت واکسیناسیون دانش آموزان برگزار شود و تمهیدات لازم در این زمینه اندیشده شود.

 

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان قزوین تأکید کرد: باید یک جلسه توجیهی در سیستم شبکه شاد که ارتباط مستقیمی با مدیران مدارس دارد؛ برگزار شود تا مدیران مدارس هم به جهت تشویق دانش آموزان روی کار آیند.

 

وی با بیان اینکه ۹۸ درصد فرهنگیان قزوینی واکسینه شدند؛ افزود: آمار بالای واکسیناسیون فرهنگیان و والدین دانش آموزان نشان می ‌دهد، دبیران و همچنین والدین هم به واکسیناسیون اعتقاد دارند و دلیل عدم استقبال دانش آموزان نبود اطلاع کافی است.

 

حبیبی در ادامه با اشاره به اجرای آزمایشی طرح مدیریت هوشمند کرونا در قزوین اظهار کرد: نشست ستادی با عنوان سکوی مدیریت هوشمند کرونا باید به صورت یک روز درمیان با اصناف و سازمان حمل و نقل برگزار شود تا موانع و مشکلات این طرح بررسی شود تا در زمان اجرا با کمترین مشکل مواجه باشیم.

 

وی خاطر نشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم به عنوان متولی اطلاع ‌رسانی طرح سکوی مدیریت هوشمند کرونا باید پای کار باشد تا اطلاع رسانی به صورت کامل صورت گیرد تا این طرح هم مورد استقبال و استفاده مردم قرار گیرد.

 

کد خبر 1103677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha