نقشه راه کانون های فرهنگی و هنری مساجد در ۱۹ مهرتبیین شد

سخن در مورد کانون های فرهنگی و هنری مساجد، بخشی از بیانات رهبری را در سفر به استان خراسان شمالی در ۱۹ مهر سال ۹۱ به خود اختصاص داد تا تقشه راه این مراکز فرهنگی و هنری تبیین شود.

خبرگزاری شبستان_ خراسان شمالی؛ سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی که به تعبیر اقتصاددانان، 10 سال استان را به جلو راند، در حوزه فرهنگ هم نقشه راه را در بخش های مختلف تبیین کرد و اگر ما در آن مسیر گام برنداشته باشیم، ضعف و بی تدبیری ماست، چراکه برای رسیدن به موفقیت مهمترین مولفه داشتن نقشه راه است.

 

معظم له در دیدار با اقشار مختلف بر غفلت نکردن از جوانان تاکید داشتند و در هر حوزه به تناسب مقتضیات آن، مطالبات و نقشه راهی را معرفی می کردند که کانون های فرهنگی و هنری مساجد یکی از این حوزه ها بود.

 

ایشان،  از همه فعالان فرهنگی به ویژه حوزه کانون های مساجد، استدلال، معرفت، روی خوش و بکارگیری آموزه های برگرفته از دانش ناشی از مطالعه را در مواجه و تعامل با جوانان، مطالبه کردند.

 

رهبر انقلاب که با اشراف کامل به شرایط استان در جمع های مختلف بیانات داشتند، هیچگاه جوانان را از یاد نبردند و در همه صحبت هایشان خطاب به مسئولان، تعامل شایسته توام با مطالعه نیاز جوانان را، مطالبه می کردند.

 

از نگاه تیزبینانه معظم له، کانون های مساجد به عنوان یکی از سنگرهای پرورش جوانان دور نمانده بود و به ضرورت رونق برنامه های این کانون ها در مشارکت با پایگاه های بسیج تاکید داشتند.

 

سفارش موکد ایشان به فراموش نشدن کانون های فرهنگی و هنری مساجد با همکاری بسیح بود. معظم له بیان کردند، بد است بین روحانی مسجد و اعضای بسیج مسجد اختلاف به وجود بیاید.

 

کار کردن برای جوانان یکی از مطالبات همیشگی رهبر معظم انقلاب از دستگاه های فرهنگی بوده و هست  که در این سفر مطالبه ایشان همکاری بسیج و کانون های فرهنگی برای موثرتر شدن فعالیت ها بود.

 

مطالعه، مطالعه، مطالعه یکی از پربسامدترین واژه ها در بیانات معظم له برای اقشار مختلف فعال در حیطه جوانان و خود آنان بود. به طوری که فرمودند، "بنشینید فکر کنید مطالعه کنید  و سخنی  که متناسب با نیاز آن جوانی است که آن جا حضور پیدا می کند را فراهم کنید"
 

 

ایشان افزودند: مطالعه کنید، کتاب هایی وجود دارد که می شود از این کتاب ها استفاده کرد، کتاب هایی هستند، بروید بپرسید، تحقیق کنید از کسانی که اهلش هستند.

 

معظم له برای تجهیز شدن به سلاح معرفت و استدلال در مواجه با جوانان تاکید داشتند تا پس از آن، بتوان با روی خوش پذیرای جوانان در کانون های فرهنگی و هنری شد آنهم در سایه سماحت و مدارا.

 

نقشه راه، پیش روی مسئولان و مردم است و حالا باید دید با گذشت نزدیک به یک دهه از این سفر به یادماندنی، چقدر این نقشه راه به تناسب شرایط فرهنگی، بومی سازی و به مرحله عمل در آمده است.

 

 

 

کد خبر 1103704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha