افتتاح نمایشگاه "منظومه فکری مقام معظم رهبری"/سفرهای استانی رییس جمهور هدفمند باشد

سفرهای استانی رییس جمهور هدفمند باشد، درباره نیت صادقانه آمریکایی ها تردید دارم، افتتاح نمایشگاه "منظومه فکری مقام معظم رهبری"، واکنش سردار باقری به انفجار مسجد سید آباد شهر قندوز برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سفرهای استانی رییس جمهور هدفمند باشد، درباره نیت صادقانه آمریکایی ها تردید دارم، افتتاح نمایشگاه "منظومه فکری مقام معظم رهبری"، واکنش سردار باقری به انفجار مسجد سید آباد شهر قندوز از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه ۱۹ مهر است.

سفرهای استانی رییس جمهور هدفمند باشد

لطف الله سیاهکلی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سفرهای استانی رییس جمهور گفت: سفرهای استانی در مجموع اقدام خوبی است که از سوی دولت سیزدهم در حال انجام است اما ما معتقدیم باید این سفرها هدفمند باشد یعنی از قبل مشکلات و چالش ها شناسایی، پیگیری و رفع شوند و سپس سفرها انجام شود.

 

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر قرار است رییس جمهور به استانی برود، باید در جریان اینکه آن استان چه مشکلاتی داشته است و حل مشکلات آنها در چه مرحله ای است، باشد و با اطلاع کامل این سفرها را انجام دهد و در سفرها نتیجه پیگیری ها را به مردم اعلام کنند.

 

وی تصریح کرد: همین گونه به سفر رفتن و برای شناسایی مسایل و مشکلات استان به استان را طی کردن مسئله ای را حل نمی کند. سالهاست که ما در حال شناسایی مسایل و مشکلات هستیم معلوم نیست کی قرار است آنها را حل کنیم.

 

وی بیان کرد: قطعا باید در حل مسایل اصلاحاتی انجام شده باشد، مسئله را بدانیم و بعد برای حل آن سفر کنیم.

 

سیاهکلی تاکید کرد: سفرهای استانی برای مردم انتظاراتی ایجاد می کند و مردم پیگیر انتظارات و خواسته های خود از دولت هستند. اگر اتفاقی نیفتد و مسایل و مشکلات شان حل نشود، آنها ناراضی می شوند و خدایی ناکرده اعتماد بین حاکمیت و مردم از بین می رود اما اگر این سفرها با برنامه و پس از حل مشکلات باشد، قطعا باعث تقویت و استحکام مردم و حاکمیت می شود.

 

افتتاح نمایشگاه "منظومه فکری مقام معظم رهبری" در حوزه دفاعی و امنیتی

نمایشگاه "منظومه فکری مقام معظم رهبری" در حوزه دفاعی و امنیتی و جبهه مقاومت اسلامی با حضور جانشین فرمانده کل سپاه در دانشگاه جامع امام حسین (ع) افتتاح شد. در مراسم افتتاح این نمایشگاه سردار فرجیان زاده، معاون هماهنگ کننده حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه، سردار حسنی آهنگر، فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) و جمعی از  فرماندهان و مسئولین ارشد رده های مختلف سپاه حضور داشتند.

 

در این نمایشگاه بسته های فرهنگی شامل محصولات و نرم افزارهایی با الهام گرفتن از فرامین فرمانده معظم کل قوا  در راستای تقویت بنیه دفاعی و امنیت پایدار و جبهه مقاومت اسلامی در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفت.

 

هیات گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان در مجلس وارد اسلام‌آباد شد

گروه دوستی پارلمانی ایران بنا به دعوت رئیس گروه دوستی پارلمانی پاکستان و ایران به اسلام‌آباد سفر کرده است.

«سید محمدعلی حسینی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان و «سردار نصرالله خان درشک» نماینده مجلس ملی پاکستان در فرودگاه بین المللی اسلام‌آباد از رئیس و اعضای گروه دوستی پارلمانی کشورمان استقبال کردند.

نمایندگان هیات ایران قرار است در این سفر با روسای مجالس ملی و سنای پاکستان، اعضای گروه‌های دوستی در مجالس این کشور و همچنین برخی از مقامات دولتی دیدار و در خصوص گسترش تعاملات پارلمانی میان دو کشور، تحکیم همکاری‌های دوستانه در حوزه‌های مختلف گفت وگو و تبادل نظر کنند.

هیات گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان در مجلس همچنین قرار است با سفر به شهر «کراچی» در جنوب پاکستان با مقامات دولت ایالتی و پارلمانی دیدار کند.

این دومین سفر اعضای هیات گروه دوستی از مجلس شورای اسلامی به پاکستان طی دو سال اخیر است. هیات پارلمانی کشورمان اواخر خردادماه ۱۳۹۸ نیز طی سفر به اسلام‌آباد و کراچی با مقام‌های ارشد پارلمانی و دولتی این کشور همسایه دیدار کرد.

 

درباره نیت صادقانه آمریکایی ها تردید دارم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به عدم جدیت بایدن در بازگشت به برجام به سنگ اندازی ها در واکسیناسیون از سوی دولت آمریکا اشاره کرد و گفت: درباره نیت صادقانه آمریکایی ها تردید دارم. متن مصاحبه آندرا میچل خبرنگار شبکه CNBC با حسین امیرعبداللهیان وزیر  امور خارجه در نیویورک بدین شرح است: 

*مجری: بسیار متشکرم که با ما مصاحبه می کنید. در مورد گفتگوهای شما با مقامات اروپایی که در نیویورک داشتید می خواستم بپرسم. مقامات اروپایی از شما خواستند به مذاکرات هسته ای در وین برگردید و رئیس جمهور شما نیز این هفته گفت ایران طی هفته های آینده به مذاکرات بازخواهد گشت. آیا این تعهد قطعی است؟

وزیر امور خارجه: بسم الله الرحمن الرحیم. ما گفتگوهایی با برخی  ازکشورهای اروپایی شامل آلمان و انگلیس داشتیم آنها پرسیدند چه زمانی به مذاکره برمی گردید و اینکه آیا واقعا ایران قصد دارد به مذاکره برگردد؟ من توضیح دادم که ما در حال مروری بر پرونده مذاکرات گذشته و به ویژه مذاکرات اخیر وین هستیم. ما دراینکه مذاکره را ابزار مهم دیپلماسی می دانیم تردیدی نداریم. تصمیم ما اینست که به مذاکرات برگردیم و به طور فشرده درحال بررسی نتایج مذاکرات وین هستیم. فکر می کنم به زودی به مذاکره برگردیم. یکی از ویژگی های دولت جدید ایران اینست که ما عمل گرا هستیم. ما درچارچوب رفتار عمل گرایانه پای میز مذاکره خواهیم رفت. هدف قهوه نوشیدن را در میز مذاکره نداریم. نتیجه ملموس برای ما مهم است. نتیجه ای که حقوق و منافع ملت ایران را تامین کند و این بستگی به نیت، اراده و رفتار طرفهای مقابل دارد.

*بلینکن امروز گفت که زمان برای اینکه دو طرف به توافق برگردند نامحدود نخواهد بود. و ممکن است زمانی برسد که به واسطه پیشرفتهای زیاد ایران، اوضاع غیرقابل بازگشت شود. فکر می کنید که این بررسی شما چه زمانی تکمیل شود و مذاکرات از سر گرفته خواهد شد؟ می توانید بفرمایید این بازگشت چقدر سریع صورت می گیرد؟ ‌ و آیا این مذاکرات را از آنجا که قطع شد از سر می گیرید؟ ‌

فکر می کنم دولت رئیس جمهور بایدن تقریبا سه ماه اول شروع کار دولت خود توجهی به برجام نکرد. من به همکاران اروپایی ام گفتم که حالا آن زمان از آقای بایدن پرسیدید که چرا سه ماه است به مذاکره و برجام فکر نمی کنید؟ ما سال ها است که از منافع اقتصادی برجام هیچ استفاده ای نکرده ایم.   اما با جدیت در حال بررسی و جمع بندی سیاست های خود در قبال مذاکرات وین هستیم. می توانم بگویم که جلسات فشرده ای داریم. پنجره دیپلماسی و مذاکره را باز نگه می داریم و به زودی به مذاکره باز می گردیم.

 

واکنش رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران نسبت به انفجار مسجد سید آباد شهر قندوز

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در بیانیه ای با محکوم کردن انفجار مسجدی در قندوز افغانستان اظهار امیدواری کرد که با همت و پیگیری مجدانه مقامات و مسئولان کشور افغانستان، مجازات طراحان و عاملین این جنایت به سرعت و با جدیت دستور کار قرار گیرد و از تکرار آن جلوگیری شود. متن پیام  سرلشکر پاسدار محمد باقری به این شرح است: جنایت تروریستی و ضد بشری انفجار مسجد سید آباد شهر قندوز در در شمال شرقی افغانستان در حین برگزاری نمازجمعه که منجر به شهادت و مجروحیت صدها تن مسلمانان نمازگزار و مظلوم افغانستانی گردید ،  بار دیگر نشان داد خطر تروریسم تکفیری تولیدشده در اتاق‌های فکر نظام سلطه و صهیونیسم جهانی و سازمان‌های جاسوسی قدرت های استکباری همچنان امت اسلامی به ویژه ملت هایی که با مقاومت و پایداری فرار  شیطان بزرگ و امریکای تروریست و جنایتکار از سرزمین های خود را رقم زده‌اند ؛ هدف قرار می‌دهد.

 

این مصیبت بزرگ و هشدار دهنده که اندوه و تاثر مسلمانان جهان بلکه آحاد بشریت را موجب شد ، اهمیت وحدت ، امنیت و ثبات در بلاد اسلامی به ویژه در کشور دوست و همسایه افغانستان را مورد تاکید قرار می‌دهد و در این راستا انتظار است در آینده نزدیک شکل‌گیری دولتی فراگیر به پاکسازی این کشور از لوث وجود پلید و خبیث تروریست های عجیرشده دشمنان اسلام و تحکیم امنیت و آرامش عمومی و بازگشت زندگی عادی مردمان رنجدیده، شریف و مجاهد این سرزمین منتهی شود.

 

این جنایت هولناک را شدیداً محکوم و با تبریک و تسلیت شهادت مظلومانه شهدای گرانقدر این حادثه به خانواده هائ داغدار و مصیبت دیده و آرزوی شفای عاجل مجروحین و مصدومین حادثه؛ همصدا با آزادگان و حق طلبان عالم امیدواریم با همت و پیگیری مجدانه مقامات و مسئولان کشور افغانستان، مجازات طراحان و عاملین این جنایت ددمنشانه  به سرعت و با جدیت دستور کار قرار گرفته و تمهیدات لازم برای پیشگیری از تکرار این فجایع غم بار صورت پذیرد.

 

 

کد خبر 1103724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha