۵۵ گونه پرنده جدید در خراسان جنوبی ثبت شد

اکبری از شناسایی و ثبت ۵۵ گونه جدید پرنده طی یکسال اخیر در خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسن اکبری» امروز (19 مهر) از وجود 41 درصد از  پرندگان کشور در خراسان جنوبی  خبر داد و به خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار کرد: تعداد گونه های پرنده در خراسان جنوبی به 228 گونه رسیده است.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در ادامه از شناسایی و مستندسازی 228 گونه پرنده در استان خبر داد و گفت: خراسان جنوبی به لحاظ موقعیت جغرافیایی، اقلیمی و پستی و بلندی دارای طیف گسترده ای از بوم سازگان ها و زیستگاه ها است.

 

وی تصریح کرد: در استان خراسان جنوبی شاهد گونه های متنوعی از حیات وحش هستیم که برخی از این گونه نادر، منحصر به فرد و یاکمیاب هستند، اما اطلاعات و مستندات دقیقی از گونه های متنوع پرندگان در استان در دست نیست.

 

وی با اشاره به جای خالی بانک اطلاعات پرندگان در استان برای بهره برداری دانشجویان و علاقمندان به محیط زیست اضافه کرد: لذا از محل اعتبارات پژوهشی استان در سال 98 اعتباری را برای تحقیق و پژوهش در این حوزه اختصاص داده شد و بر همین اساس خوشبختانه طرح شناسایی و مستند سازی فون پرندگان  درخراسان جنوبی اجرا و منتج به نتایج قابل استناد و مهمی در این زمینه شد.

 

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه 557 گونه پرنده در کشور وجود دارد، ادامه داد: تعداد 173 گونه پرنده آبزی، کنارآبزی و خشکزی در استان شناسایی و مستند شد که 31 درصد پرندگان کشور را شامل می شود.

 

اکبری اضافه کرد: با ثبت 55 گونه جدید، تعداد گونه های مستند طی یکسال از 173 به 228 گونه رسیده است اما به طور قطع تعداد گونه ها در سطح استان خراسان جنوبی بالاتر از این میزان است.

کد خبر 1103725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha