کمک ویژه کمیته امداد برای یاری رساندن به زلزله‌زدگان نیازمند خوزستانی

شیبه از کمک ویژه کمیته امداد برای یاری رساندن به زلزله‌زدگان نیازمند خوزستانی خبر داد و گفت: در این راستا تمام پشت نوبتی‌ها و خانواده‌های نیازمند ساکن مناطق زلزله زده تحت حمایت قرار می‌گیرند.

«جمال شیبه» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، از اختصاص اعتبار ویژه جهت کمک و تأمین نیازهای اساسی بسته‌های معیشتی و وسایل گرمایشی آسیب‌دیدگان زلزله شمال استان خوزستان شهرستان اندیکا و بخش چلو روستاهای تابعه خبر داد.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان اظهار کرد: امدادگران خوزستان بلافاصله بعد از شنیدن خبر این حادثه در منطقه حضور پیدا کردند و از نزدیک روند اقدامات و فعالیت‌ها را ارزیابی و توصیه‌ها و نکات لازم را در این خصوص یادآور شدند و اقدامات مناسبی جهت کمک به این عزیزان درنظر گرفتند.

 

وی اضافه کرد: بعد از این حادثه مددکاران و کارشناسان امداد برای کاهش مشکلات روحی و اضطراب ناشی از این واقعه در منطقه حضور پیدا کردند و همچنین اقدامات لازم جهت تامین بسته‌های معیشتی انجام گرفت.

 

شیبه افزود: کمیته امداد خوزستان برای تهیه اقلام غذایی و بسته‌های معیشتی به ارزش پنج میلیارد ریال در مناطق زلزله‌زده و مساعدت نقدی، اعتباری اختصاص داده است که بین مردم توزیع خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه اولویت کمیته امداد حمایت از اقشار آسیب‌پذیر است تصریح کرد: در موضوع زلزله شهرستان اندیکا امدادرسانی کمیته امداد با اولویت مددجویان این نهاد بوده، خانواده‌های تحت حمایت که در زلزله اخیر آسیب دیده‌اند در موارد مختلف امدادرسانی می‌شوند.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خوزستان با بیان اینکه یکی دیگر برنامه‌های کمیته امداد، مرمت مسکن نیازمندان و محرومین است عنوان کرد: بازدید منازل آسیب‌دیده برای بررسی ارزیابی جهت تامین اعتبار بازسازی و ترمیم منازل مددجویان با مشارکت سایر دستگاه‌ها صورت گرفت.

 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به در پیش بودن فصل سرما، وسایل گرمایشی از جمله بخاری پتو، موکت، فرش و ... میان مددجویان و نیازمندان منطقه توزیع خواهد شد.

 

شیبه با اشاره به اینکه سیاست راهبردی کمیته امداد، مردمی کردن خدمات این نهاد با استفاده از ظرفیت‌های خیران است ابراز کرد: در عرصه‌های اقتصادی نیازهای جامعه تحت حمایت بسیار گسترده و برآورده کردن آن تنها با مشارکت خیرین حقیقی و حقوقی قابل انجام است.

 

وی یاد آور شد: کمیته امداد با تمام توان و قوا، در کنار مدیران استانی و شهرستانی برای کمک به مددجویان و آسیب‌دیدگان خواهد بود.

 

کد خبر 1103784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha