۶ میلیارد تومان جهیزیه به‌ مددجویان کمیته امداد خراسان جنوبی اهدا شد

حسینی گفت: از ابتدای امسال ۴۲۵ سری جهیزیه به مبلغ ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به‌ مددجویان کمیته امداد خراسان جنوبی اهدا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سید رضا حسینی» امروز (۱۹ مهر) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر ۳۰ هزار و ۵۵۹ خانوار معیشت بگیر و ۱۲ هزار و ۴۹۰ خانوار تبصره ۱۴ تحت حمایت کمیته امداد در استان هستند.

 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی از پرداخت ۵۹ میلیارد و ۶۶۱ میلیون ریال کمک هزینه ازدواج به مددجویان خبر داد و گفت: همچنین در این مدت ۹ میلیارد ریال اجاره مسکن به مددجویان این نهاد پرداخت شده است.

 

حسینی بیان کرد: طی این مدت ۴۲۵ سری جهیزیه به مبلغ ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اهدا شده که ۱۵۰ سری جهیزیه از محل اعتبارات امداد و دولت و مابقی از طریق کمک‌های مردمی بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه ۴۲۰ نفر پشت نوبت جهیزیه هستند، افزود: با توجه به تفاهم نامه منعقد شده بین امداد و سازمان صمت برای تهیه ۵ قلم کالای اساسی پیش بینی می شود تا پایان سال هیچ پشت نوبت جهیزیه ای نداشته باشیم.

 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۱۳ بیمار خاص و سه هزار و ۱۷ بیمار صعب‌العلاج زیرپوشش کمیته امداد استان هستند، اضافه کرد: در ۶ ماه نخست امسال سه هزار و ۳۴۶ نفر از این افراد خدمات درمانی به ارزش میلیون تومان دریافت کردند.

 

حسینی عنوان کرد: چهار هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه از خدمات حمایتی این نهاد در استان بهره‌مند می‌شوند و هدف کمیته امداد از حمایت کودکان گرفتار سوء تغذیه ارتقای وضعیت تغذیه این افراد است.

 

 وی ادامه داد: همچنین هزار و ۵۰۰ مادر باردار و شیرده از خدمات حمایتی این نهاد در استان بهره‌مند هستند و این افراد از ابتدای امسال ۶ میلیارد ریال حمایت مالی شده‌اند.

 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال جاری ۲۷۸ میلیارد تومان اعتبار اشتغال از محل قرض الحسنه بانکی و صندوق امداد ولایت برای ایجاد ۶ هزار ۳۶۶ فرصت شغلی در استان پیش بینی شده است.

 

به گفته وی در سال جاری سرانه وام پرداختی به مددجویان ۱۰۰ میلیون تومان با چهار درصد سود و بازپرداخت ۷ ساله است.

 

حسینی با اشاره به اینکه تاکنون ۸۹۹ فرصت شغلی ایجاد شده است، تصریح کرد: همچنین در ۶ ماهه ابتدای سال جاری ۵۳۳ نفر آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند که معادل ۱۹ درصد برنامه ابلاغی محقق شده است.

 

 

کد خبر 1103821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha