تسهیل در ارائه مجوزهای کسب و کار در اولویت مجلس قرار دارد

شریعتی با بیان اینکه مجلس آماده است تا کارها را بخش خصوصی با اولویت تعاون واگذار کند، گفت: این مهم در مجلس در حال پیگیری است و تسهیل در ارائه مجوزهای کسب و کار نیز در الویت قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری، «غلامرضا شریعتی» امروز(۱۹ مهرماه) در اولین نشست از سلسله نشست های تخصصی تعاون و بهبود فضای کسب و کار در حوزه های انتخاباتی دوازده گانه در شهرستان های نکا، بهشهر و گلوگاه که با حضور مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، باقری مدیر امور تعاون اداره کل، ربیعی رییس اتاق تعاون و اعضای هیئت رئیسه اتاق تعاون، فرمانداران نکا و گلوگاه، روسای ادارات تعاون کار این شهرستان ها و نمایندگان دستگاه های اجرایی در شرکت صنعتی فولاد ماشین در شهرک صنعتی فاز یک شهرستان نکا برگزار شد اظهار کرد: در موضوعاتی که از طریق مجلس باید در حوزه تعاون پیگیری شود از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.

 

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند اقتصاد باید مردمی شود و بهترین راه برای اجرای این مهم تعاونی‌ها هستند، افزود: تعاونی های زیادی در استان شکل گرفته و زیرساخت لازم در استان وجود دارد و اراده آن نیز باید شکل بگیرد.

 

وی از آمادگی مجلس برای کمک به بخش تعاون خبر داد و تصریح کرد: در فصل تدوین برنامه پنج ساله هفتم هستیم وبرنامه های تدوین شده باید قابلیت اجرایی داشته باشد.

 

شریعتی با بیان اینکه مجلس آماده است تا کارها را بخش خصوصی با اولویت تعاون واگذار کند، گفت: این مهم در مجلس در حال پیگیری است و تسهیل در ارائه مجوزهای کسب و کار نیز در الویت قرار بگیرد.

 

شریعتی با تاکید بر اینکه، تعاونی‌ها به عنوان تشکل‌های اقتصادی و اجتماعی دارای توان و ظرفیت لازم برای سازماندهی اقشار و گروه‌های مختلف مردمی در جهت ایجاد توسعه انسانی پایدار هستند، خواستار توجه ویژه رئیس جمهور به بخش تعاونی شد.

 

مدیر امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این جلسه خواستار تثبیت جایگاه بخش تعاون در بین سایر بخش ها در سطح کشور شد و گفت: اجرای سند توسعه بخش تعاون در کشور در دستور کار قرار دارد.

 

«علی باقری» بالا بردن سطح اطلاعات فنی، حقوقی، مالی ،اداری و بازرگانی اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها به منظور ارائه  محصولات و خدمات با کیفیت بالا در سطح استانداردهای بین المللی به منظور حضور فعال در عرصه بازرگانی داخلی و خارجی، اجرایی شدن درست قوانین و مقررات و از بین‌بردن تعارضات قوانین و مقررات تعاون و حذف موازی‌کاری با  تعاون روستایی را از جمله اقدامات این بخش عنوان کرد.

 

در این نشست مقرر است با شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش تعاون در شهرستان‌ها ، با همکاری اتاق تعاون و اداره کل تعاون مشکلات تعاونی ها از طریق نماینده شهرستانها و مدیران شهرستانی مرتبط رفع شود.

 

کد خبر 1103828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha