برکت سفر رهبری با عملیاتی کردن مطالبات معظم له محقق می شود

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در آیین بزرگداشت سالروز سفر رهبری به خراسان شمالی گفت: برکت سفر مقام معظم رهبری به استان با عملیاتی کردن مطالبات رهبری محقق می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام والمسلمین «رضا نوری» امروز دوشنبه (19 مهرماه) در آیین بزرگداشت سالروز سفر رهبری به خراسان شمالی در 19 مهر سال 91، گفت: سفر رهبری به استان در همه حوزه ها برکات داشت و اعتبارات خوبی جذب و باعث تحول اساسی در استان شد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه در حوزه اعتبارات سفر، مشکلی خاصی وجود ندارد، کوتاهی صورت گرفته را در خصوص مطالبات رهبری تبیین کرد و گفت: مطالبات رهبری آنچنان که شایسته است به صورت علمی، عملی و برنامه ای مورد توجه قرار نگرفته است.

 

حجت الاسلام نوری با تأکید بر اینکه برکت سفر رهبری با عملیاتی کردن مطالبات معظم له محقق می شود، اظهارکرد: همه نهادها و ادارات باید با یک برنامه ریزی جمعی، مطالبات رهبری در حوزه کاری خود را پیگیری کرده و به نتیجه برسانند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی یکی از مباحث را موضوع تحدید نسل بیان کرد و با بیان اینکه محدود کردن نسل، برای کشور ما یک خطر بزرگی است، افزود: یکی از عوامل پیشرفت کشور، جوان ها هستند که متاسفانه ما در حوزه افزایش جمعیت و تولید نسل کار خاصی انجام نداده ایم و ممکن است در آینده با رشد منفی جمعیت روبه رو شویم.

 

امام جمعه بجنورد مطالبه دیگر رهبری را موضوع سبک زندگی اسلامی نام برد و گفت: باید در حوزه سبک زندگی بیشتر عمل کنیم از پایان نامه های دانشجویی گرفته تا مراسم های عزا و عروسی، تربیت فرزند و رفتارهای اجتماعی باید بازخوانی و سبک زندگی اسلامی احیاء شود.

 

حجت الاسلام نوری به اصلاح الگوی مصرف هم به عنوان یکی دیگر از مطالبات رهبری اشاره کرد و افزود: مصرف ما در حوزه های مختلف انرژی، پوشاک و ... بالاتر از حد استاندارد است که در این حوزه هم هنوز به نتایج مطلوب نرسیده ایم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، رفتار و اخلاق ما در سیاست، خانواده، رسانه و ... را نیز مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه ما در همه حوزه ها باید اخلاق مدار باشیم و تقوا را رعایت کنیم، توجه به موضوعاتی همچون طراحی لباس، معماری شهری و فرهنگ کار جمعی را از دیگر تأکیدات و مطالبات رهبری در سفر به خراسان شمالی اعلام کرد که باید در این حوزه ها بیشتر ورود شود.

 

  

 

کد خبر 1103873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha