توسعه گردشگری سلامت در شیراز با اجرای «شهر سلامت» و «دهکده آرامش»

با اجرای پروژه های «شهر سلامت» و «دهکده آرامش» در شهر شیراز می توان نتایج خوبی در گردشگری سلامت کسب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، در یازدهمین جلسه کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز، هم اندیشی در خصوص وضعیت گردشگری سلامت در شیراز مورد بررسی قرار گرفت و بر ظرفیت های شیراز به عنوان قطب گردشگری شاخص در کشور تاکید شد.

از ظرفیت های شیراز در خصوص گردشگری سلامت می توان به دسترسی به پزشکان و جراحان متخصص و خوش نام، خدمات با کیفیت و مقرون به صرفه، همسایگی با کشورهای عربی، موقعیت خاص و کم نظیر جغرافیایی، طبیعت چهار فصل و وجود جاذبه های زیارتی، سیاحتی و تاریخی اشاره کرد.

در این جلسه بر تعیین متولی این حوزه و شروع به فعالیت قرارگاه گردشگری سلامت و تعیین شرح وظایف بخش های مرتبط حاکمیتی و خصوصی به عنوان راه های برون رفت از شرایط کنونی و رفع مشکلات تاکید شد و عنوان شد که گردشگری سلامت، صرفا به گردشگری پزشکی محدود نمی شود و شامل گردشگری تندرستی و طبیعت درمانی نیز می شود که با اجرای پروژه های شهر سلامت و دهکده آرامش در شهر شیراز می توان نتایج خوبی در گردشگری سلامت کسب کرد.

در این نشست همچنین بر شناسایی و حل مشکلات و گلوگاه های مرتبط با گردشگری سلامت از جمله ایجاد هماهنگی بین بخش های مختلف، اعتمادسازی، تقویت بخش بازاریابی و تبلیغات و ... تاکید شد.

کد خبر 1103899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha