برگزاری جشنواره ملی «شهر فرزانگان» در شیراز با هدف ارتقای مهارت‌ های اجتماعی

جعفری گفت: جشنواره ملی «شهر فرزانگان» با هدف ارتقای مهارت‌ های اجتماعی توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مرتضی جعفری»، امروز (دوشنبه 19 مهر) با اعلام فراخوان جشنواره ملی «شهر فرزانگان» در جمع خبرنگاران گفت: این جشنواره با هدف ارتقای مهارت‌ های اجتماعی توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی شهردار شیراز افزود: این جشنواره شهر با موضوع مهارت ‌های اجتماعی و معرفی شهر شیراز و با محوریت چهار کتاب آموزشی مهارت های هفت گانه «کارآگاه کنجوکو» در رشته داستان ‌نویسی و نقاشی برگزار خواهد شد

وی اضافه کرد: از اهداف این جشنواره می توان به آموزش و تثبیت مهارت ‌های اجتماعی برای کودکان از طریق کار عملی، شناسایی و استعدادیابی کودکان، حمایت مادی و معنوی از کودکان مستعد و توانمند و چاپ و نشر آثار تولیدی کودکان اشاره کرد.

جعفری با اشاره به محتوای کتاب‌ های «کنجوکو» بیان کرد: این کتاب ها توسط تیم متخصص نویسندگان کودک و نوجوان و با نظارت اساتید دانشگاه تولید شده و شامل مهارت های اجتماعی شامل سواد مالی، سواد ارتباطی، خلاقیت و نوآوری و ...  است.

وی اعلام کرد: شرکت ‌کنندگان این جشنواره در گروه سنی هشت تا ۱۲ نوشته یا نقاشی تولیدی خود را با محوریت داستان‌ های چهار کتاب «کارآگاه کنجوکو» تولید کنند و در بخش داستان ‌نویسی، کودک باید با شخصیت ‌های کتاب «کارآگاه کنجوکو» داستان تازه ‌ای بنویسد.

معاون فرهنگی شهردار شیراز ادامه داد: داستان می ‌تواند بین یک تا هشت صفحه A4 با فونت B Nazanin  و اندازه ۱۴ باشد و هر پنج شخصیت کتاب شامل «کارآگاه کنجوکو»، «شهاب»، «ستاره»، «شافتک» و «فرتی» در داستان تازه حضور داشته باشند و داستان باید در محیط word  به همراه فرم ثبت‌ نام و تصویر اسکن ‌شده‌ کارت ملی شرکت ‌کننده از طریق پست  الکترونیکی جشنواره به نشانی farzaneganfest@gmail.com ارسال شوند.

وی اضافه کرد: تصویر نقاشی باید به صورت اسکن شده با وضوح 300 و فرمت jpg  به همراه فرم ثبت نام و اسکن کارت ملی شرکت کننده به نشانی ارسال شود و آخرین مهلت ارسال آثار ۳۰ آذر ۱۴۰۰ است و برگزیدگان ۲۱ بهمن معرفی خواهند شد.

جعفری اعلام کرد: به نفر اول هر رشته، لوح تقدیر، انتشار اثر و مبلغ ۳۰میلیون ریال، نفر دوم هر رشته لوح تقدیر، انتشار اثر و مبلغ ۲۰میلیون ریال، نفر سوم هر رشته لوح تقدیر، انتشار اثر و مبلغ یک میلیون ریال و به نفرات چهارم تا دهم مبلغ پنج میلیون ریال جایزه اهدا خواهد شد.

جعفری تاکید کرد: کتاب‌های «کارآگاه کنجوکو» از سایت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز یا از طریق سایت‌های دانلود کتاب قابل دریافت است.

کد خبر 1103949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha