انجمن های اسلامی دانش آموزان نقش مهمی در تربیت مدیران فردای جامعه برعهده دارند

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه مدیران جامعه فردا از بین دانش آموزان امروز رشد می کنند، گفت: یکی از جاهایی که می تواند در تربیت مدیران آینده جامعه موثر باشد همین اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۱۹ مهر) در دیدار مربیان، اساتید و دانش آموزان عضو اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان ایلام، اظهار کرد: دانش آموزان به عنوان نیروهای جوان و پر انرژی، نقش مهمی در راستای تلاش برای ساختن آینده ایران برتر دارند.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه ما باید به خودمان توجه داشته باشیم و از سرمایه وجودی خودمان غفلت نکنیم، افزود: بایستی به جایگاه خود را در عالم خلقت توجه داشته باشیم، از این جهان مادی بیرون بیایم تا به خداوند متعال نزدیک شویم.

 

وی با بیان اینکه انسان جانشین خدا روی زمین است و جایگاه انسان جز بهشت نیست، تصریح کرد: باید از سرمایه وچودی خود خوب نگهداری کنیم، ارزش انسان در کلام امام علی(ع) بهشت است، حضرت علی(ع) می فرماید که اگر تمام دنیا را به من بدهند پوست جویی را از دهان مورچه نخواهم گرفت.

 

امام جمعه ایلام یادآور شد: ارزش انسان به این است که به خدا وصل شود و گمشده انسان در این کره خاکی تحصیل، مال، پست مقام نیست، اگر چه به اینها نیاز دارد، ولی گمشده واقعی انسان خداست، قرآن کریم می فرماید آرامبخش دل ناآرام انسان،یاد خداوند متعال است و انسانی که به سمت خدا حرکت می کند، در کوران حوادث نیز مورد امتحان قرار می گیرد تا عیار او افزایش یابد و خداوند متعال برای ادعایی که داریم ما را به وطر مورد امتحان قرار می دهد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اهمیت انجمن های اسلامی دانش آموزان، ابراز کرد: مقام معظم رهبری در این خصوص فرموده اند که اول خودتان اسلامی شوید، یعنی اینکه اسلام را بشناسیم و بعد به اسلام عمل کنیم و بعد دیگران را به اسلام دعوت کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه رفتار، عمل و گفتار متولیان  انجمن های اسلامی دانش آموزان الگوی سایر دانش آموزان است، ابراز کرد: رفتارها می تواند موجب جذب و یا دفع شود، این امر اهمیت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی را می رساند، اتحادیه انجمن های اسلامی پیوندی ارزشمند با شهدای دانش آموز دارد که پیشگام ما در دفاع از آرمان های اسلام و انقلاب بوده و هستند.

 

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه ما مسیری را انتخاب کرده ایم که پیشگامان این مسیر شهدای دانش آموز هستند که روزی آنان در نزد خداوند متعال است، افزود: تشکل انجمن های اسلامی دانش آموزان، فرصتی برای کار تشکیلاتی است، استعدادهای مختلفی به انسان داده شده است، یکی از کارهای اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان این است که به استعدادهای خود پی ببرند و استعدادهای دیگر را شناسایی می کند.

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر اینکه مدیران جامعه فردا از بین دانش آموزان امروز رشد می کنند، گفت: انجمن های اسلامی جایی برای تمرین مدیریت و شناخت استعدادها و ظرفیت های دانش آموزان است. ظرفیتی که برای مشارکت دیگر دانش آموزان در برنامه ها و فعالیت ها وجود دارد، بسیار ارزشمند است.

 

وی تصریح کرد: دانش آموزان عضو اتحادیه انجمن های اسلامی باید در عرصه های مختلف  برای تاثیرگذاری بر دیگران پیشگام باشند که اجر معنوی بالایی هم دارد، ما در برابر خود و دیگران مسئولیت داریم، البته دشمنانی همچون شیطان، نفس اماره و آمریکای جنایتکار هم داریم.

 

امام جمعه ایلام بیان کرد: آمریکا و دشمنان نظام  اسلامی و انقلاب، تمام توان و امکانات خود را در فضای مجازی برای گمراه کردن دانش آموزان  و نسل جوان ما  به کار گرفته اند است، همانطور که دشمن برای گمراه کردن جوانان ما فعالیت می کند ما هم برای هدایت کردن نسل جوانمان باید تلاش کنیم و از این ظرفیتی که در اختیار داریم برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن استفاده کنیم.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه دانش آموزان، استعدادهای خود را در معرض نمایش قرار دهند، افزود: یکی از جاهایی که می تواند در تربیت مدیران آینده جامعه موثر باشد همین اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان است.

 

وی یادآور شد: روند ترقی در این انجمن ها باید روندی باشد که نیروهای ارزشمند مورد توجه قرار گیرند، مسئولان انجمن های اسلامی دانش آموزان ارتباط خود را با ائمه جمعه و روحانیون شاخص در خط امام (ره) و رهبری در شهرستان ها برقرار کنند و از نظرات آنان در برنامه ها استفاده کنند.

 

امام جمعه ایلام بیان کرد: مدیران آموزش و پرورش در شهرستان های مختلف نیز با ارتباط با ائمه جمعه،مشکلات پیش روی انجمن های اسلامی دانش آموزان  را بررسی و رصد کنند و زمینه های لازم را برای فعالیت هر چه بهتر این انجمن ها فراهم کنند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار در پایان با بیان اینکه برای برگزاری جلسه تفسیر قرآن کریم با حضور دانش آموزان و با محوریت سبک زندگی اسلامی اعلام آمادگی می کنم،  خاطرنشان کرد: فعالیت انجمن های اسلامی دانش آموزان، کار ارزشمندی است که انسان ساز است و در تداوم راه انبیاء الهی است.

 

 

 

کد خبر 1103958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha