جامعه اسلامی نباید شاهد کوچک شمردن گناهان باشد

حجت ‌الاسلام استوار میمندی گفت: بی ‌خیالی و بی ‌تفاوتی افراد جامعه اسلامی نسبت به یکدیگر آفت بزرگی است و هرگز نباید در جامعه شاهد کوچک شمردن گناهان و به تعبیر فقهی، «استصغار ذنب» باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت ‌الاسلام «محمد استوار میمندی»، امروز (دوشنبه 19 مهر) در آئین تجلیل از آمران به معروف و ناهیان از منکر استان فارس گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر در ساخت جامعه‌ مترقی نقش بسزایی دارند.

رئیس حوزه‌ های علمیه استان فارس افزود: سرنوشت تمام افراد جامعه به یکدیگر وابسته است و اگر روابط اجتماعی حول محور احساس تکلیف نسبت به هم شکل بگیرد شاهد محقق شدن ابعاد اجتماعی اسلام خواهیم بود.

وی اضافه کرد: بی ‌خیالی و بی ‌تفاوتی افراد جامعه اسلامی نسبت به یکدیگر آفت بزرگی است و هرگز نباید در جامعه شاهد کوچک شمردن گناهان و به تعبیر فقهی، «استصغار ذنب» باشیم.

حجت ‌الاسلام استوار میمندی تاکید کرد: عده‌ای تلاش دارند تا دهان آمر به معروف و ناهی از منکر بسته شود و به محض تذکر در باب رعایت یک آسیب ‌اجتماعی یا معصیت گفته می ‌شود که بروید جلوی دزدی ‌های میلیاردی را بگیرید.

رئیس حوزه‌ های علمیه استان فارس ادامه افزود: جلوگیری از سو استفاده و تعدی به بیت‌المال جای خود را دارد و رعایت شرعیات فردی و اجتماعی مانند امر به معروف و نهی از منکر ضروری بوده و جایگاه خود را دارد.

کد خبر 1103976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha