هویت حوزه و روحانیت به امر مقدس خدمت به مردم و محرومان گره خورده است 

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: حقیقتاً بخش مهمی از هویت حوزه و روحانیت به امر مقدس خدمت به مردم و محرومان گره خورده است. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله علیرضا اعرافی امشب در همایش تجلیل از طلاب جهادی استان قم در امر مقابله با کرونا که در سالن همایش های مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، با اشاره به خدمات کم نظیر و بلکه بی نظیر طلاب و روحانیون جهادی از ابتدای شیوع کرونا در راستای مقابله با این ویروس منحوس و خدمت رسانی به بیماران و آحاد مردم اظهار داشت: یکی از شاخصه های مهم هویت حوزه و روحانیت از دیرباز تاکنون، خدمت رسانی به مردم به ویژه اقشار محروم و کم بضاعت بوده که انصافاً طلاب و روحانیون جهادی ما در سال های اخیر در این عرصه بسیار خوش درخشیده اند.


وی افزود: انصافاً حوزه و روحانیت در کمک به مردم همواره در قلب میدان حضور داشته و همه این خدمات با توجه به کارویژه های روحانیت انجام شده و می بایست در آینده نیز با قوت هر چه بیشتر تداوم پیدا کند.


امام جمعه قم همچنین گفت: هویت ما به خدمت به مردم و محرومان گره خورده و دروس حوزوی و کارهای علمی نیز در نهایت باید منجر به گره گشایی از کار مردم و خدمت به آن ها باشد.


وی خاطرنشان کرد: ما در یکصدمین سالگرد بازتاسیس حوزه علمیه قم به همت آیت الله شیخ عبدالکریم حائری قرار داریم و مرحوم مؤسس این حوزه عظیم و پربرکت در همان آغاز ورود به شهر مقدس قم اقدام به ساخت بیمارستان در این شهر کرد که این موضوع حاکی از اهمیت بحث خدمت به مردم و گره گشایی از مشکلات آن ها از سوی علما و روحانیون است.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین در ادامه با اشاره به نقش مهم حوزویان در لزوم تبیین و تشریح نظریه تاب آوری اجتماعی در برابر سختی ها و مشکلات و بلایا به عنوان یکی از نظریه های مهم در اندیشه اسلامی ابراز داشت: یکی از مؤلفه های مهم در نظریه تاب آوری اجتماعی از منظر اندیشه های اسلامی و شیعی ناظر به تقویت ایمان و اعتقاد به خدا و توسل بر حضرات معصومین(ع) است.


وی افزود: ما باید بتوانیم صبر و مقاومت در برابر سختی ها و مشکلات همچنین بایسته های قوای ایمانی و اعتقادی در این جریانات را به درستی برای مردم تبیین کنیم که اگر این کار را انجام دادیم، آنها در برابر سختی ها مقاوم از هر زمانی، ایستادگی کرده و امید خود را از دست نمی دهند.
گفتنی است در خاتمه این مراسم از طلاب و روحانیون جهادی فعال در امر مقابله با کرونا به خصوص در یک سال اخیر تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 1104011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha