آغاز فصل صید ماهیان استخوانی در سواحل گیلان از امروز

مدبری گفت: فصل صید ماهیان استخوانی از امروز۲۰ مهرماه در سواحل آغاز شده و تا ۱۵ فرودین ماه سال ۱۴۰۱ در این استان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، «عظیم مدبری» امروز (سه شنبه، ۲۰ مهر ) در جمع خبرنگاران گفت: حدود چهار هزار صیاد در قالب ۵۱ شرکت تعاونی پره از امروز صید را در گیلان آغاز کردند و امیدواریم سال پر خیر و برکتی برای صیادان گیلانی پیش رو داشته باشیم.

 

مدیر کل شیلات استان گیلان با بیان اینکه فصل صید ماهیان استخوانی از امروز ۲۰ مهرماه در سواحل آغاز شد و تا ۱۵ فرودین ماه سال ۱۴۰۱ ادامه دارد، تصریح کرد: امسال ۱۷۷میلیون قطعه انواع بچه ماهیان خاویاری و استخوانی در سواحل گیلان رها سازی شدند.

 

وی تاکید کرد: از این تعداد یک میلیون قطعه بچه ماهیان خاویاری و مابقی شامل انواع ماهیان استخوانی مانند سفید، سوف، سیم، کولمه و انواع کولی ها می شود.

 

مدبری خاطر نشان کرد: شیلات استان گیلان توانست در تعدد گونه های بازسازی شده و میزان بچه ماهیان رها سازی شده در بین استانهای شمالی مقام اول را از آن خود کند.

 

گفتنی است، گیلان از کانون های صیادی در شمال کشور است و چهار هزار صیاد در قالب ۵۱ شرکت تعاونی پره از ۲۰ مهر تا ۱۵ فروردین ماه سال بعد در ۳۰۰ کیلومتر آب های ساحلی استان به صید ماهی می پردازند.

 

کد خبر 1104018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha