حدود ۱۴۰ واحد تولیدی  سیستان و بلوچستان مشمول استاندارد اجباری معیار مصرف انرژی هستند

معاون اداره کل استاندارد سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۱۴۰ واحد تولیدی سیستان و بلوچستان اعم از فعال و غیرفعال، مشمول استاندارد اجباری معیار مصرف انرژی هستند.

«ناصر جدگال» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: از آنجایی که بخش زیادی از انرژی مورد مصرف در واحدهای تولیدی و صنایع پرمصرف، به دلیل عدم استفاده صحیح از انرژی و عدم به کارگیری تکنولوژی های نوین اثر بخش تولیدی است و با توجه به اجباری بودن  استانداردهای معیار مصرف انرژی، از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، صنایع و واحدهای تولیدی مشمول این استاندارد، ملزم به رعایت استاندارد تدوین شده در این زمینه هستند که این پایبندی به الگوی مصرف، از سوی بازرسان استاندارد مورد نظارت و پایش مستمر قرار می گیرد.

 

معاون اداره کل و رئیس اداره استاندارد شهرستان چابهار ادامه داد: حدود ۱۴۰ واحد تولیدی استان سیستان و بلوچستان اعم از فعال و غیرفعال، مشمول استاندارد اجباری معیار مصرف انرژی هستند که در این راستا، در سال گذشته ۵۵ بازدید فنی از صنایع انرژی بر استان انجام شده است.

 

جدگال تصریح کرد: صنایع آجر و واحدهای کنسروماهی موفق به دریافت گواهی انطباق معیار مصرف انرژی در سال ۹۹ شده اند.

 

وی خاطر نشان کرد: در حوزه  شهرستان چابهار در اجرای برنامه های ابلاغی معیار مصرف انرژی، برنامه های مد نظر و ابلاغی به طور کامل محقق گردیده است.

کد خبر 1104031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha