بچه مسجدی ها در شب شهادت امام حسن عسکری (ع) به سوگ می نشینند

حجت الاسلام محمدتقی سعیدی گفت: یکی از برنامه های مسجد امام حسن عسکری (ع) با مشارکت بچه مسجدی های عضو کانون شهید ابراهیم هادی، برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری این امام همام است.

حجت الاسلام «محمدتقی سعیدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: یکی از برنامه های مسجد امام حسن عسکری (ع) با مشارکت بچه مسجدی های عضو کانون شهید ابراهیم هادی، برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری این امام همام است.


امام جماعت مسجد امام حسن عسکری (ع) جیرفت افزود: به همین منظور مسجد در آستانه شهادت آن حضرت با پرچم و بیرق های عزا، سیاه پوش و فضاسازی شده و برای برپایی مجلس عزاداری مهیا می شود.

 

وی بیان کرد: هم زمان با شب شهادت امام حسن عسکری (ع) مراسم عزاداری پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با رعایت نکات بهداشتی برگزار می‌شود.


حجت الاسلام سعیدی ابراز کرد: این مراسم همراه با سخنرانی در باب فضائل و کرامات این امام بزرگوار و مداحی و سینه زنی است.


وی ادامه داد: همچنین در مراسم عزاداری شهادت امام حسن عسکری (ع)، به صورت دسته جمعی زیارت آن حضرت نیز قرائت می شود.


حجت الاسلام سعیدی اظهار کرد: ما سعی داریم با برگزاری ویژه برنامه های عزاداری، نوجوانان و جوانان مسجدی را با سبک زندگی و سیره این امام بزرگوار بیشتر آشنا کنیم.


امام جماعت مسجد امام حسن عسکری (ع) جیرفت اضافه کرد: علاوه بر این نیز در راستای اجرای طرح اطعام، همه عزاداران و سوگواران امام حسن عسکری (ع)، شب شهادت مهمان سفره با برکت آن حضرت می شوند.


وی در خاتمه عنوان کرد: البته با توجه به شرایط کرونایی غذای نذری به صورت بیرون بر در بین عزاداران توزیع می شود.

کد خبر 1104067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha