کانون های مساجد می توانند در برنامه ریزی امور کشور نقش آفرین باشند

رحیمی گفت: اگر کانون های فرهنگی و هنری مساجد نقش خود را به خوبی ایفا کنند و بتوانند رسالتی که بر عهده آنهاست را به نحو احسنت انجام دهند، در آینده در مسیر مدیریت و برنامه ریزی امور کشور نقش آفرین خواهند بود.

«علی رحیمی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین با اشاره به 19 مهر سالروز بیانات مقام معظم رهبری پیرامون کانون های مساجد گفت: با توجه به جایگاه کانون های فرهنگی هنری که در تمامی مساجد شکل گرفته است، ما می توانیم با استفاده از ظرفیت مساجد سیاست های فرهنگی، اجتماعی، تربیتی، اقتصادی، فضای مجازی و رسانه ای را دنبال کنیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری جوادالائمه قزوین ادامه داد: ما می توانیم از ظرفیت رسانه هایی که جریان ساز هستند برای محتوا بخشی موثر در تولید برنامه ها استفاده کنیم و از بیانیه گام دوم هم که به ساخت تمدن ایرانی و اسلامی اشاره دارد، می توان با برنامه ریزی های دقیق و منظم بهره برد.

 

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه بیشترین مخاطب برنامه های کانون های فرهنگی و هنری، جوانان و نوجوانان هستند، تمام فعالیت ها و برنامه های فرهنگی که در کانون ها انجام می گیرد، توسط این جوانان و نوجوانان است و کانون های فرهنگی و هنری باید در برنامه ریزی ها توجه ویژه به نیاز نسل جدید داشته باشند چراکه یکی از اهداف مهم تشکیل کانون های فرهنگی هنری جذب جوانان و نوجوانان به مسجد با شیوه های جدید و بر اساس توجه به ذائقه جوانان است.

 

رحیمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کانون های مساجد اظهار کرد: کانون های فرهنگی با همکاری بسیج و همراهی روحانی مسجد می تواند بستر جذب جوانان و نوجوان باشد که متأسفانه این امر در بسیار از مساجد مغفول واقع شده است.

 

وی تأکید  کرد: پیشنهاد بنده برای بهره گیری و تقویت جایگاه مساجد این است که ابتدا باید روحانی مساجد جوان و خوش رو باشند و مجموعه هایی که در مسجد فعالیت دارند مانند هیئت امنا، بسیج و کانون های فرهنگی همکاری و تعامل خوبی با هم داشته باشند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری جوادالائمه قزوین گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد با وجود  نقش و جایگاه مهم و تأثیرگذاری که دارند تاکنون آن گونه که باید و شاید مورد توجه ویژه قرار نگرفته اند البته این به آن معنا نیست که این کانون ها فعالیت نداشته اند بلکه به این معناست که بیش از آنکه حمایت شوند، اقداماتی را با استفاده از ظرفیت های مردمی انجام داده اند.

 

وی خاطر نشان کرد: واقعیت این است که این کانون ها مجموعه ای از مسئولیت ها را بر عهده دارند که بدون پشتیبانی مادی و معنوی نمی توانند به اهداف خودشان برسند، اگر کانون های فرهنگی و هنری مساجد نقش خود را به خوبی ایفا کنند و بتوانند رسالتی که بر عهده آنهاست را به نحو احسنت انجام دهند، در آینده در مسیر مدیریت و برنامه ریزی امور کشور نقش آفرین خواهند بود.

 

کد خبر 1104072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha