مسجد منسجم  و کارآمد پیشران تحقق تمدن نوین اسلامی است

حجت الاسلام ولایی برحق با اشاره به اهمیت جایگاه مساجد در پیشبرد و اهداف تحقق بیانیه گام دوم انقلاب گفت: مسجد منسجم و کارآمد پیشران تحقق تمدن نوین اسلامی است.

« حجت الاسلام ولایی برحق» در جریان اهمیت جایگاه مساجد در پیشبرد و اهداف تحقق بیانیه گام دوم انقلاب به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: مسجد منسجم  و کارآمد پیشران تحقق تمدن نوین اسلامی است.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به رابطه مسجد و حاکمیت افزود: نهادهای مختلف در حال حاضر نوع ورودشان به مساجد به نوعی سهم خواهی و در بعضی موارد زمینه کندتر شدن فعالیت های مسجد و در بعضی موارد شتاب دهنده است.

 

جایگاه مسجد کلیدی ترین نقطه حل کننده مسائل اجتماعی و جامعه

 

به گفته وی، مساجد محوری ترین مرکز فرهنگ ساز با توجه به جایگاه تمدن سازی در جامعه اسلامی است که باید در مسیر حقیقی خود با همت کارشناسان و آگاهان دینی جانمایی و تبیین شود.

 

حجت الاسلام ولایی برحق با طرح این پرسش که آیا می شود تمامی نهادها هماهنگ، منسجم و بدون تقابل در مسجد ملّی منسجم کارآمد در مسیر تمدنی ورود کنند بیان کرد: پاسخگویی و طرح ریزی به این سوال یکی از مبناهای تحقق مسجد تراز اسلامی است.

 

وی اظهار کرد: جایگاه مسجد به عنوان کلیدی ترین نقطه حل کننده مسائل اجتماعی و جامعه با طراحی مأموریت های ویژه ای دیده می شود مانند جریان رزمایش مواسات و همدلی به شکل حقیقی کارکرد دیده می شود.

 

جایگاه آرایش نهادی در مساجد

 

حجت الاسلام ولایی برحق اظهار کرد: در قالب تحقق مسجد تراز اسلامی، نهادهای مختلف مساجد را در جریان برنامه ها و اهداف اجرایی خود به عنوان یک سکوی پرتاب می توانند ببینند.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز بیان کرد: اگر نهادها کارکردها را به خوبی درک کنند با بهره مندی از عملکرد کانون های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه های بسیج، هیئت های مذهبی، گروه های جهادی می توانیم شاهد تحقق آرایش نهادی در مسجد در دنیای مدرن با تمدن نوین اسلامی و رویکرد انقلاب اسلامی شاهد باشیم.

 

حجت الاسلام ولایی برحق در پایان خاطرنشان کرد: در نگاه تمدنی، جایگاه و نقش مساجد در دنیای مدرن با رویکرد تمدن نوین اسلامی نیازمند تعمق و سیر مطالعاتی و تبیینی از طرف کارشناسان در عرصه اجتماعی است.

 

کد خبر 1104079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha