برگزاری دومین دوره کنفرانس علمی بین المللی با موضوع« سیره نبوی»

دارالرسول الاعظم(ص) وابسته به آستان مقدس حضرت عباس(ع) دومین دوره کنفرانس علمی بین المللی با شعار« رَسُولٌ منَ اللَّهِ يَتْلُو صُحُفًا مُطَهَّرَةً» برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، دارالرسول الاعظم(ص) وابسته به بخش امور فکری و فرهنگی در آستان مقدس عباسی اعلام کرد: مقدمات برای برگزاری دومین دوره فعالیت های کنفرانس علمی بین المللی به پایان رسیده است. این کنفرانس 29 و 30 مهر 1400 مطابق با 21 و 22 اکتبر 2021 میلادی با شعار «رَسُولٌ منَ اللَّهِ يَتْلُو صُحُفًا مُطَهَّرَةً» و با عنوان «السيرة النبويّة في ضوء القرآن الكريم وما صحّ من المرويّات»( سیره نبوی در پرتو قرآن کریم و صحیح روایات)  برگزار می شود.

 

دکتر لیث قابل الوائلی، معاون رئیس دارالرسول الاعظم(ص) گفت: در این دوره از کنفرانس علمی جمعی از محققان و پژوهشگران داخل و خارج از عراق شرکت خواهد کرد. بیش از 66 پژوهش رسیده است ک54 مورد از کشورهای عربی و خارجی است.

 

الوائلی افزود: دارالرسول مقدمات برای دسته بندی تحقیقات را باتوجه به محورها و رویکرد برنامه ها و چاپ راهنمای خلاصه و چاپ مجله در نسخه اول که در این کنفرانس توزیع خواهد شد، به پایان رسانده است. برگزارکنندگان این کنفرانس امیدوارند که هدف اصلی از برگزاری این مسابقه که دستیابی به محصولات محققان برای حل مشکلات که هنگام تدوین سیره نبوی و انحرافات عقیدتی و تاریخی  مشابه با آن روبه رو هستند، دست یابند تا سیره مکتوبی به دور از انحرافات نوشته شود.

 

این کنفرانس در چارچوب تلاش های آستان مقدس عباسی و با توجه به مسایل علمی و فکری در سطوح مختلف و برپایی کنفرانس های علمی متناسب با بحران های فکری کنونی برگزار می شود تا ذهن پژوهشگران به منظور نظر دادن درباره سیره نبوی آماده شود.

کد خبر 1104123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha