پرداخت صدقه در فارس الکترونیکی می شود

بذرافشان گفت: با اجرا شدن طرح پرداخت الکترونیکی صدقات در فارس، مشترکان و نیکوکاران استان می ‌توانند با داشتن کد QR اختصاصی و عمومی و استفاده از اپلیکیشن بارکد خوان اقدام به پرداخت صدقه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمد بذرافشان»، امروز (سه شنبه 20 مهر) از اجرا شدن طرح پرداخت صدقه از طریق کد QR در استان فارس خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: با اجرا شدن طرح پرداخت الکترونیکی صدقات در فارس، مشترکان و نیکوکاران استان می ‌توانند با داشتن کد QR اختصاصی و عمومی و استفاده از اپلیکیشن بارکد خوان اقدام به پرداخت صدقه کنند.

مدیرکل کمیته امداد فارس افزود: در 6 ماهه نخست امسال 185 میلیارد ریال صدقه توسط مردم پرداخت شد که 65 میلیارد و 690 میلیون ریال از طریق مراکز نیکوکاری استان و مابقی از طریق دفاتر کمیته امداد جمع آوری شده است.

وی اضافه کرد: از صدقات جمع ‌آوری شده استان در سرفصل هایی مانند معیشتی، درمان، بهداشت، مسکن، جهیزیه و ... استفاده می شود و 369 هزار صندوق صدقات فعال در استان وجود دارد که از این تعداد 363 هزار صندوق کوچک خانگی است و سایر آنها در قالب صندوق متوسط و بزرگ در سطح معابر، ادارات، مجتمع‌ های تجاری و ... نصب‌ شده‌ اند.

بذرافشان اعلام کرد: همچنین تاکنون کد QR بر روی 50 هزار صندوق صدقات استان نصب شده است و پرداخت صدقه از طریق کد QR  موجب تسریع کمک رسانی به نیازمندان، امکان پرداخت صدقه در هر زمان و جلوگیری از استهلاک پول ملی می شود.

کد خبر 1104141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha