خانواده های شهدا نماد ایستادگی و مقاومت هستند

حجت الاسلام موسوي گفت: خانواده های شهدا نماد صبر، ایستادگی و مقاومت هستند و این خانواده ها با تقدیم عزیزان خود در دفاع از انقلاب الگویی برای همه ما هستند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛حجت الاسلام «سيد علي موسوي» در دیدار با خانواده شهیدان احمد پناهی در راستای اجرای طرح شکوه مادری خانواده ها و مادران شهدا را از برکات این انقلاب هستند که این امر وظایف ما در قبال آنها سنگین تر میکند و امید داریم که بتوانیم مقام شهدا را ارج نهیم و از دعای خیر مادران شهدا غافل نشویم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجداستان سمنان بیان کرد: شهدا در راه دفاع از این مرز و بوم بزرگترین دارایی خود یعنی جان شان را تقدیم کردند و وظیفه همه ماست که ادامه دهنده راه آنها باشیم.

 

 وی خاطر نشان کرد: دیدار با خانواده شهدا توفیق الهی است و خانواده های شهدا نماد صبر، ایستادگی و مقاومت هستند و این خانواده ها با تقدیم عزیزان خود در دفاع از انقلاب الگویی برای همه ما هستند.

 

 حجت الاسلام موسوي با اشاره به آغاز فصل دوم طرح ملي سه شنبه‌هاي تکريم در استان سمنان گفت: فصل اول این طرح سال گذشته با هدف تکریم از خانواده شهدا برگزار شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجداستان سمنان ضمن بیان اینکه  امسال در تداوم اين طرح ملي، فصل دوم آن با عنوان « شکوه مادري» آغاز شد  اضافه کرد: در اين طرح، تکريم مادران که از جايگاه ويژه در دين اسلام برخوردار هستند محور اصلي است، مادراني که فرزند شهيد دارند و مادراني که فرزندان الگو و نمونه تربيت کرده اند.

 

وي تصريح کرد:آنچه که به عنوان نکته مهم در اين طرح قابل توجه است اين است که مادران شهدا به عنوان پرورش دهندگان شهدا بوده اند و شهدا از دامان آنها به اين نقطه از اوج معنويت رسيده اند که براي دفاع از آب و خاک اين کشور همه چيز خودشان را در دست گرفتند و تقديم اسلام و نظام و مردم کردند.

 

حجت الاسلام موسوي گفت: اين طرح مي تواند پيوند خوبي را بين جامعه، نسل جوان، خانواده و مادران شهدا برقرار کند و نقش مهمي در استحکام خانواده دارد و انگيزه مادران اين مرز و بوم را به طرف تربيت صحيح فرزندان دو چندان مي کند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجداستان سمنان با اعلام اینکه اين طرح در فهمای ۱۴۰۰ دارای امتياز است تصریح کرد: شکوه مادری به مدت ۲۶ هفته تا سوم بهمن ماه ۱۴۰۰ در کلیه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان به‌منظور تکریم فرزندآوری و فرزند پروری در منزل یکی از خانواده‌هایی که شاخص‌های تکریم را داشته باشند، اجرا می‌شود.

 

شهید «سید جمال احمد پناهی»، متولد سال ۱۳۴۳ در ۱۹ اسفند ۶۵ در شلمچه براثر اصابت ترکش به شهادت رسید و طلبه شهید «سید مهدی احمد پناهی»، متولد سال ۱۳۴۹ در ۲۹ تیرماه ۶۶ در جزیره مجنون براثر اصابت ترکش به یاران شهید خود پیوست.

کد خبر 1104145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha