ثبت ۲ وقف جدید طی «دهه وقف» در شهرستان سرایان

وکیل زاده گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه وقف جدید در شهرستان سرایان به ثبت رسیده که از این تعداد ۲ وقف طی «دهه وقف» به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال با نیات مختلف ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سعید وکیل زاده» امروز (20 مهر) در جمع خبرنگاران به مناسبت دهه وقف اظهار داشت: وقف گره گشای جامعه است و موقوفات می توانند به رفع کمبودهای موجود در جامعه کمک کنند.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سرایان با بیان اینکه موقوفات توانسته اند گره های زیادی در ایام شیوع ویروس کرونا را باز کنند، افزود: وقف کمک حال خوبی برای رفع نیازهای جامعه است و مردم را باید به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم.

 

وی با اشاره به برنامه های دهه وقف گفت: طی دهه وقف برنامه های مختلفی از جمله دیدار با فرماندار و ائمه جمعه آیسک و سرایان، مراسم دهه پایانی ماه صفر، دیدار با خانواده شهدا و عیادت از واقفین و نشست تخصصی وقف و محفل آنس با قرآن کریم به یاد واقفین در سرایان برگزار شده است.

 

وکیل زاده با بیان اینکه همایش «یاوران وقف» فردا در شهرستان سرایان برگزار می شود، ادامه داد: در این مراسم از 12 نفر از واقفین و فعالین قرآنی این شهرستان تجلیل به عمل خواهد آمد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سرایان با اشاره به اینکه 440 موقوفه در این شهرستان وجود دارد، گفت: بیشترین نیات مربوط به عزاداری و اجتماعی است و این شهرستان دارای یک هزار و 200 رقبه و 6 امامزاده است.

 

وی به تعداد وقفیات جدید این شهرستان طی سال جاری اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون سه وقف جدید به ارزش 230 میلیون تومان در این شهرستان با نیات مختلف به ثبت رسیده است.

 

وکیل زاده در ادامه عنوان کرد: از این تعداد وقفیات جدید 2 وقف طی دهه وقف امسال به ارزش یکصد و 30 میلیون تومان با نیت برگزاری عزاداری امام حسین(ع) و مراسم شهادت چهارده معصوم(ع) در این شهرستان ثبت شده است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سرایان در پایان گفت: شهرستان سرایان نیازمند ثبت وقف های جدید در زمینه کمک به مستمندان و نیازمندان، فعالیت های  قرآنی و تامین هزینه های دارو و درمان افراد نیازمند است.

کد خبر 1104152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha