تمرکز کانون های فرهنگی هنری مساجد بر جذب جوانان باشد

حاتم با بیان اینکه نباید اجازه دهیم جوانان ما دچار فرهنگ غرب شوند گفت: تمرکز کانون های مساجد بر جذب جوانان با محوریت امام جماعت باشد.

«ابراهیم حاتم»در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان سالروز بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کانون‌های مساجد را گرامی داشت و با اشاره به فرمایش حضرت آقا که فرمودند «کانون های فرهنگی و هنری مساجد را فراموش نکنید و همکاری ها در مساجد با کانون، امام جماعت و بسیج و... همراه باشد» گفت: از آن‌جایی که مقام معظم رهبری جهت حضور جوانان در مسجد، در خصوص احترام به عقیده، فکر و احساس آنان بیانات زیادی را عنوان داشته‌اند و پایگاه فرهنگی در جامعه را کانون‌های مساجد معرفی کردند، باید دقت نظر داشته باشیم، شرایط به گونه‌ای باشد که جوانان از رفتار متولیان مسجد مکدر و آزرده خاطر نشوند.

 

مسئول کانون آقا سیاهپوش سنگر اظهار کرد: مقام معظم رهبری عنوان داشته‌اند که کانون‌ها با امام جماعت مساجد و بسیج نسبت به فراهم کردن فضایی برای جوانان تلاش کنند که وقتی جوان به مسجد ورود می‌کند فقط به نماز و دعای او نباید اکتفا کنیم لذا راه، روش و طریق معاشرت را با احادیث و قرآن برای او فراهم کنیم.

 

وی در ادامه به فرا رسیدن 17 ربیع الاول سالروز میلاد رسول گرامی اسلام(ص) اشاره و اذعان کرد: مثلا اگر ما سیره و منش پیامبر(ص) را بخواهیم ترویج کنیم، می توانیم راه و روش زندگی و برخورد با جوانان را از ایشان بیاموزیم و از طریق کتاب ها و احادیث موجود در بحث ازدواج آسان راه، روش و سیره عملی پیامبر اکرم(ص) را برای جوانان به صورت ساده و دوستانه بیان کنیم.

 

حاتم افزود: ما نباید اجازه دهیم که جوانان ما دچار فرهنگ غرب شوند بلکه باید خودمان آن قلب های پاک، مهربان و زیبای جوانان ایران را تصاحب کنیم و با آموزه‌های درست و دوستی با مسجد و ارتباط با انسان‌های مومن از هر گونه زشتی دور نگه داریم.

 

حاتم خاطرنشان کرد: اجرای چنین هدف بزرگی می طلبد که همفکری و نشست های علمی، فرهنگی، مذهبی و... را با امام جماعت، بسیج و هیات امنای مساجد و مسئولین کانون های فرهنگی و هنری مساجد با هم داشته باشیم تا نتیجه حاصله موفقیت آمیز و در راستای منویات مقام معظم رهبری باشد.

کد خبر 1104167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha