تکمیل ۵۰ پروژه مصوب سفر رهبری، نیازمند تأمین اعتبار است

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: پیگیر هستیم تا امسال برای اتمام و بهره برداری ۵۰ پروژه استان، اعتبار لازم از منابع سفر رهبری تامین شود.

«حسن پارسی پور» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از پیگیری برای تامین اعتبار اجرای 50 پروژه از منابع سفر رهبری خبر داد و اظهارداشت: این پروژه ها در بخش های مختلف از جمله بهداشت و درمان، سدسازی، ساخت فضاهای آموزشی و ورزشی و دانش آموزی، ساخت و توسعه مراکز فرهنگی و هنری و حفظ نظم و امنیت است.

 

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از هزار و 300 پروژه مصوب سفر رهبری به استان بهره براری شده است.

 

وی افزود: پروژه هایی که از ردیف سفر رهبری به استان آغاز شده، اکنون 93 درصد پیشرفت دارد و سایر پروژه های تامین اعتبار شده از ردیف ملی و استانی و تعهد معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی سابق هم به طور میانگین 65 درصد پیشرفت دارد.

 

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی بیان کرد: در سفر رهبری به استان، 17 هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی و 23 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی مصوب شد.

 

وی افزود: این اعتبارات در قالب هزار و 635 پروژه و 228 مصوبه به استان ابلاغ شد که بیشترین پروژه های این سفر مربوط به حوزه کشاورزی، آموزش، منابع آب، صنعت و معدن، حمل و نقل و عمرانی شهری و روستایی بوده است.

 

وی افزود: برای اجرای پروژه ها بیش از 20 هزار و 450 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته که 12 هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ردیف سفر رهبری و مابقی از محل سایر ردیف ها پیش بینی شده است .

 

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: مجموع تعهد اعتباری اولیه ردیف سفر رهبری به استان پنج هزار و 70 میلیارد ریال است که بر اساس تاکید معظم له برای اتمام پروژه ها تاکنون بیش از 2.5 برابر این اعتبارات به استان اختصاص یافته است.

 

سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی در 19 مهر سال 91 انجام شد.

 

 

کد خبر 1104203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha