تلاش برای مهدویت، زمینه ساز عدالت و عقلانیت در جامعه  است

آیت الله شعبانی گفت: تلاش برای مهدویت، تلاش برای عدالت و عقلانیت است، چرا که این دو موضوع ارتباط زیادی با مسئله امامت دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، دومین جلسه شورای سیاستگذاری، پشتیبانی و هماهنگی فعالیت های مهدوی بنیاد فرهنگی حضرت موعود (عج)، به ریاست نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان و با حضور مدیر و معاون بنیاد استان و نمایندگان دیگر ادارات و ارگان های مربوطه، برای جشن روز نهم ماه ربیع الاول، در دفتر امام جمعه برگزار شد.

 

آیت الله «حبیب الله شعبانی » در این جلسه ، ضمن تبریک ایام ربیع ، گفت: تلاش برای مهدویت، تلاش برای عدالت و عقلانیت است، چرا که این دو موضوع ارتباط زیادی با مسئله امامت دارند. تا بشر به این فهم کامل و جامع نرسد که راه حلی به جز امام معصوم نیست، مشکلات برطرف نخواهد شد و ظهور اتفاق نخواهد افتاد.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان افزود: جشن های نهم ربیع الاول بایستی با محور آغاز امامت در کشور فرهنگ سازی شود که نتیجه این فرهنگ سازی می تواند پیشگیری از آسیب ها و رفتار های خلاف شان که با تفکر ناب شیعی سازگار نیست باشد.

 

لذا وی پیشنهاد تبلیغ چهره به چهره توسط سازمان تبلیغات اسلامی و برگزاری جشنی عمومی در سطح شهر را با توجه به گذراندن ماه های محرم و صفر و ایام عزاداری و نیاز به برگزاری جشن در میدان امام خمینی (ره) ارائه داد.

 

حجت الاسلام حسنی حلم، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج)، در ادامه این جلسه  پس از تبریک حلول ماه ربیع الاول، به حدیثی از امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: قالَ الصّادِقِ عَلَیْهِ السَّلامُ:«شِیعَتُنا خُلِقُوا مِنْ فاضِلِ طِینِتِنا وَ عُجِنُوا بِماءِ وَلایَتِنا یَحْزَنُونَ لِحُزْنِنا و یَفْرَحُونَ لِفَرَحِنا»، آقا امام صادق (ع) فرمودند: شیعیان ما از آب و گل ما خلق شده اند، در غم های ما محزون و غمگین و در شادی های ما، شاد و مسرور هستند.

 

مدیر ستاد اقامه نماز همدان  ادامه داد: این ماه، ماه جشن و سرور است، همچنان که دیروز محرم و صفر، ماه حزن و غم بود و ارادتمندان به ساحت مقدس اهل بیت (علیهما السلام) دوماه به سوگواری پرداختند، این ماه، ماه نشاط و سرور پیامبر و آل پیامبر است، فلذا با توجه به این حدیث، امید است که انشاالله همه مردم از اهمیت اتفاقاتی که در این ماه افتاده است مطلع شوند و این ماه را با نشاط معنوی، دینی و سرور به پایان رسانند.

 

وی اضافه کرد: ما نهم ربیع الاول را در پیش داریم که این یکی از حوادثی است که در تاریخ اسلام اتفاق افتاده و جزء عقاید شیعیان است و آن روز آغاز امامت و ولایت آخرین وصی پیغمبر عزیز اسلام (ص) آقا امام زمان (عج) است.


وی افزود: متاسفانه خیلی از مردم تا سال های گذشته از اهمیت این موضوع مطلع نبودند، ما بایستی امکانات موجود را پای کار بیاوریم و یک میثاق دوباره با امام زمان (عج) داشته باشیم.

 

 

کد خبر 1104211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha