فعالیت های بنیاد مسکن برای خانه دار شدن قشر محروم جامعه امید آفرین است

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه فعالیت های بنیاد مسکن برای خانه دارشدن اقشار محروم امید آفرین است، گفت: وقتی روحیه جهادی پای کار باشد، می‌بینیم که محروم ترین اقشار این امید را پیدا می کنند که صاحب مسکن شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه در دیدار با مدیر کل  و جمعی از کارکنان بنیاد مسکن استان، اظهار کرد: بنیاد مسکن از نهادهایی است که در جامعه فعلی ما امیدآفرین است، با این شرایط و تورمی که وجود دارد.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» افزود: اگر کسی بخواهد صاحب خانه شود در صورتی که خانه دار شدن هیچ تناسبی با درآمدش ندارد، این تصور به وجود می آید که یک چیز نشد است و مجبور است برای همیشه مستاجر بماند، ولی وقتی یک روحیه جهادی پای کار بیاید و یک سری از هزینه های اضافی و بوروکراسی های اداری حذف شود، می‌بینیم که محروم ترین اقشار این امید را پیدا می کنند در زیر سقفی که متعلق به خودشان هست قرار بگیرند.

 

وی تصریح کرد: آماری که ارائه شد که در طول دو سال ۴ هزار واحد مسکونی به مجموعه استان اضافه بشود، آمار کوچکی نیست و خیلی آمار چشمگیری است و تحولی را می‌تواند در استان ایجاد کند.

امام جمعه ایلام عنوان داشت: ساماندهی که از طریق طرح روستا دارد انجام می گیرد، یعنی هر جا بنیاد مسکن حضور پیدا کرده است و روستا ساماندهی شده است، روستا واقعا خیلی تمییز و دلنشین و جذاب است و از آن حالی که قبلا بوده درآمده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان ایلام افزود: فعالیت های این بنیاد که با هزینه پایین و وام‌های قرض‌الحسنه یا بلاعوضی که به افراد می دهند، خدا را شکر تاثیر بسیار خوبی داشته است و مهم تر از آنها آن روحیه جهادی است که دوستان در بنیاد مسکن دارند و پای کار بودند.

 

امام جمعه ایلام تصریح کرد: پیشنهاد بنده این است با توجه به محرومیت استان، تمام ظرفیت‌هایی که داریم را برای محرومیت زدایی به کارگیری شود و با توجه به اینکه جمعیت کل استان به اندازه یک شهر کوچک است، تلاش کنیم تا به جایی برسیم که اقشاری که جامعه هدف بنیاد مسکن هستند بیشتر بتوانیم برای آنها مسکن ساخته شده  و خدمات مطلوب ارائه گردد، منتظر این نباشیم که از بالا چقدر به ما ابلاغ می‌شود، هر چه بیشتر می توانیم باید افزایش دهیم و انشاالله این عقب ماندگی هایی که در سالیان گذشته تراکم پیدا کرده است برداشته شود.

 

وی افزود: داشتن مسکن یکی از ضروریات و نیازهای اولیه زندگی انسان است و در این راستا هر چه تلاش کنید مفید واقع خواهد شد، بنده خواهشم این است که بررسی کنید چقدر می توانید به ۲۰۰۰ واحدی که برای ۱۴۰۰ ابلاغ شده است، اضافه کنید، طبیعتا کسانی که در مرکز هستند نظر لطف خواهند داشت و متناسب با پیشنهادهای شما همکاری می کنند و انشاالله برای قشر محرومی که بر گردن ما حق دارند و باید به آنها خدمت کرد، تامین اعتبار شود.

 

حجت‌الاسلام کریمی تبار در پایان خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی خیلی ها برای رهن و اجاره به ما مراجعه می کنند که با درآمدشان همخوانی ندارد، کار شما کار بسیار خوبی است دعای کسانی که برایشان خانه می سازید همراه شما خواهد بود و زحماتتان در معرض دید دیگران است، ما هم برایتان دعا می کنیم و از زحماتتان تشکر می کنم.

کد خبر 1104302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha