رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی آستارا

گل‌محمدی از رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان آستارا در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

«محمدجعفر گل‌محمدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا اظهارکرد: در نیمه نخست سال جاری ۱۵ هکتار از اراضی ملی با تلاش عوامل یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا رفع تصرف شد.

 

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر آستارا با بیان‌اینکه رفع تصرف‌های صورت گرفته ۴۳ فقره بود که با حکم دادستانی و براساس تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور انجام شد، افزود: در این مدت همچنین ۱۹.۸۵ هکتار با حکم قضایی خلع ید شد.

 

وی تصریح‌کرد: متخلفان با ساخت کوره‌های زغال در جنگل‌ها، علاوه بر از بین بردن درختان، به محیط زیست لطمه می‌زنند که برخورد قانونی با این افراد در دستور کار اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر آستارا است و در نیمه نخست سال جاری در این خصوص اداره منابع طبیعی خوب عملکرده است.

 

گل‌محمدی نقش مردم در صیانت از جنگل‌ها و منابع طبیعی را مهم دانست و گفت: مردم باید با اداره منابع طبیعی آستارا در صیانت هر بهتر از انفال الهی همکاری لازم را داشته باشند.

 

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر آستارابا بیان‌اینکه شهرستان آستارا ۴۰ هزار هکتار اراضی جنگلی دارد، خاطرنشان کرد: از مردم و دهیاران انتظار داریم درصورت مشاهده هرگونه تصرف و قطع اشجار آن را با سامانه ۱۵۰۴ در میان بگذارند.

 

کد خبر 1104348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha