دارالقرآن‌های داخل مدارس کردستان تجهیز شوند

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: دارالقرآن‌های داخل مدارس تجهیز و در آینده همه فعالیت‌های این مراکز نیز به سمت دارالقرآن بین‌المللی سنندج که میلیاردها تومان برای آن هزینه شده، سوق داده شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی‌فقیه استان در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی کردستان اظهار کرد: مدیران باید در انجام فعالیت‌های قرآنی از موازی‌کاری و جزیره‌ای عمل کردن خودداری کرده و با همدیگر در تعامل باشند.

 

 

وی با اشاره به اینکه مدیریت دارالقرآن بین‌المللی سنندج باید تعیین تکلیف شود، افزود: پیشنهاد می‌شود بلافاصله جلسه و هیئت امنایی تشکیل و دفتر نماینده ولی فقیه از لحاظ حقوقی بر مدیریت آن اشراف داشته باشد.

 

 

نماینده ولی فقیه کردستان یاداور شد: باید هدف از انجام کارها، توسعه فعالیت‌های قرآنی باشد، اما متاسفانه گاهی بخش کمی از اعتبارات دستگاه‌ها به حوزه قرآن اختصاص می‌یابد در حالی‌که باید 80 درصد آن رنگ و بوی قرآنی و 20درصد دیگر در  سایر بخش‌ها هزینه شود.

 

 

حجت‌الاسلام پورذهبی اضافه کرد: دارالقرآن‌های داخل مدارس تجهیز و در آینده همه فعالیت‌های این مراکز نیز به سمت دارالقرآن بین‌المللی سنندج که میلیاردها تومان برای آن هزینه شده، سوق داده شود.

 

 

وی یادآور شد: باید نگاه محتوایی؛ قرائت، حفظ، ترجمه، تفسیر، پژوهش و تاریخ قرآن در دارالقرآن‌ها و فعالیت‌های قرآنی تقویت شود و آموزش و پرورش دانش‌آموز در تراز انقلاب و افراد متخصص حوزه قرآنی تربیت کند.

 

 

نماینده ولی فقیه در کردستان با اعلام اینکه ظرفیت 3 هزار ماموستا و طلبه، 300 روحانی شیعه و 100 مبلغ استان کردستان باید در راستای توسعه فعالیت‌های قرآنی به‌کار گرفته شود، اعلام کرد: باید مبلغی از اعتبارات به این افراد اختصاص یابد.

 

 

وی با تاکید بر اینکه مدیران از چاپ کتب حوزه علوم قرآنی در کردستان حمایت کنند، عنوان کرد: دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان «هیچ» کار اجرایی انجام نمی‌دهد و کارها باید توسط مسئولان متولی اجرا شود.

 

 

حجت‌الاسلام پورذهبی اضافه کرد: باید خروجی‌ عملکرد اتحادیه‌های قرآنی، مؤسسات و خانه‌های روستایی بررسی، ارزیابی و ممیزی شود و در قبال گزارش عملکرد، به صورت صددرصدی حمایت شوند.

 

 

وی گفت: اوقاف، سازمان تبلیغات، دانشگاه‌ها، مرکز بزرگ و صداوسیما نیز که در استان کردستان فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی انجام می‌دهند باید مورد حمایت قرار گیرند.

 

 

وی در پایان با اشاره به اینکه آمادگی حمایت از توسعه فعالیت‌های فرهنگی را داریم، افزود: امیدواریم همه ما در پناه قرآن خدمتگزارن خوبی برای مردم و قرآن باشیم.

کد خبر 1104357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha