اوقاف گیلان ۳۵ میلیارد تومان برای کمک به نیازمندان هزینه کرد

حجت‌الاسلام علیزاده گفت: اوقاف گیلان با کمک خیرین و واقفان ۳۵ میلیارد تومان برای تهیه اقلام بهداشتی، بسته‌های معیشتی و کمک به نیازمندان در زمان شیوع کرونا هزینه کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «ستار علیزاده» سه‌شنبه(20 مهر) در همایش یاوران وقف شهرستان رودسر که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد اظهار داشت: هدفمند کردن و نظام‌مند کردن فرهنگ وقف با دستان پیامبر اسلام(ص) انجام شد و نتایج آن امروزه در اختیارمان قرار گرفته است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان مساجد، اماکن مذهبی و بقاع متبرکه را یکی از بسترهای ترویج سبک زندگی اسلامی دانست و عنوان کرد: مقام معظم رهبری دو دهه قبل در سفر به خراسان از لزوم سبک زندگی اسلامی سخن گفته بودند که همه ما هم به آن اعتقاد داریم زیرا تحقق فرمایشات ایشان همانند تحقق فرمایشات امام زمان(عج) و اهل بیت(ع) است.

 

علیزاده ولایت و رهبری در جامعه اسلامی را بحثی اعتقادی و قرآنی دانست و با بیان اینکه همه بزرگان به جایگاه امامت و ولایت تاکید داشته و دارند تصریح کرد: اگر بتوانیم سبک زندگی اسلامی را که خواسته مقام معظم رهبری و امام زمان(عج) است را پیاده سازیم توفیق عمل به منویات و دستورات اهل بیت(ع) را پیدا خواهیم کرد.

 

وی توجه به وقف را شاهراه و دروازه بزرگ رسیدن به همه خوبی‌ها و اهداف اسلامی، دینی و قرآنی دانست و با تاکید بر اینکه وقف برکات و خیرات فراوانی دارد اذعان کرد: در جهت حمایت از وقف ضعف‌هایی وجود دارد زیرا دفاع از وقف از خود عمل به این فریضه کمتر نیست و باید دستگاه‌ها و مسئولان به این امر توجه داشته باشند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه دستگاه قضایی موقوفه‌ای از خود را در لشت نشا به میزان 2 میلیارد تومان محکوم کرد افزود: این عدالت دستگاه قضایی را نشان می‌دهد و اوقاف و امور خیریه استان گیلان انتظار دارد مابقی دستگاه‌ها امر وقف و تعهداتی که در این زمینه دارند را عملی سازند.

 

علیزاده با تاکید بر اینکه اوقاف گیلان از سال قبل تاکنون 35 میلیارد تومان در حوزه کرونا با کمک واقفان و خیرین هزینه کرده است ادامه داد: تهیه و توزیع 600 هزار ماسک، گان، وسائل ضدعفونی کننده، بسته‌های بهداشتی، معیشتی، راه‌اندازی 13 مرکز در استان برای تهیه ماسک از جمله اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان محسوب می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه از سال قبل تاکنون برای بحث کرونا و کمک‌هایی اهدایی 13 میلیارد تومان فقط از محل موقافات هزینه شده است یادآور شد: نام افرادی مانند سید حسین طالب‌زاده و کسانی که در امر وقف پیشتاز بوده‌اند هیچ وقت فراموش نمی‌شود و یادشان به خاطر کار ارزشمندی که انجام داده‌اند همیشه بر سر زبان‌هاست.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان توجه به مؤلفه افزایش بهره‌وری در سطح موقوفات را رویکرد جدید سازمان اوقاف اعلام کرد و افزود: ما آماده‌ایم تا اگر سرمایه‌گذاری جهت سرمایه‌گذاری ورود کرد از او حمایت لازم را به عمل آوریم از طرفی تاسیس شهرک دانش‌بنیان با کمک پارک علم و فناوری از دیگر برنامه‌هایی است که درباره آن صحبت‌هایی شده است. 

 

علیزاده با تاکید بر اینکه 17 هزار متر در قالب توسعه، تعمیرات، نوسازی و عمران و آبادانی بقاع متبرکه با اعتباری بالغ بر 330 میلیارد ریال اجرا شده است عنوان کرد: با وجود همه مشکلات معیشتی و اقتصادی که به جهت شیوع کرونا حادث شده است مردم 23 میلیارد تومان به شکل نقدی به بقاع متبرکه کمک کردند.

 

وی وظیفه بزرگ اوقاف و امور خیریه را پاسداری از اماناتی که توسط واقفان واگذار شده است دانست و با بیان این نهاد در دفاع از موقوفات با هیچ کسی تعارف ندارد خاطرنشان کرد: واقفان و شهدا در کنار هم هستند زیرا یکی مالش را در راه رضای خداوند وقف کرده و دیگری هم جان خود را بخشیده است.


 

کد خبر 1104412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha