ضریح مطهر امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان غبارروبی و عطرافشانی شد

همزمان با دهه وقف با حضور امام جمعه زنجان و جمعی از مسئولان، مراسم غبارروبی و عطرافشانی ضریح مطهر امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان غبارروبی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، همزمان با دهه وقف با حضور نماینده ولی فقیه در استان، جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و هیئت امنای امامزاده مراسم غبارروبی و عطرافشانی ضریح مطهر امامزاده سید ابراهیم(ع) برگزار شد.

 

در این مراسم ضمن عطرافشانی ضریح مطهر، زیارت‌نامه و دعا توسط حاضران قرائت شد و جمع‌آوری نذورات نیز انجام شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همه مبالغ نذورات مردمی پس از شمارش و تهیه صورت‌جلسه، به حساب بانکی این امامزاده که متصل به سامانه جامع موقوفات و اماکن متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه است، واریز می شود.

 

حجت الاسلام مختار کرمی گفت: نذورات جمع آوری شده با نظارت اوقاف استان و شهرستان زنجان، صرف هزینه‌های جاری و عمرانی و حقوق خدام و در مواردی نیز صرف مراسم و برنامه‌های دینی و فرهنگی آن می‌شود.

شهر زنجان از قرن چهارم هجری میزبان قبر و مرقد شریف امامزاده حضرت سید ابراهیم(ع) زنجان است. طبق شجره‌نامه‌های موجود از جمله المنتقله الطالبیه نوشته ابن طباطبا، ایشان ابراهیم بن موسی‌الثانی ابن ابراهیم الاصغر ابن امام موسی‌الکاظم(ع) (فرزند نوه امام موسی کاظم(ع) است.

 

کد خبر 1104427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha