بازسازی گلدسته شمالی حرم مطهر امام علی(ع) در آستانه تکمیل است

آستان مطهر علوی اعلام کرد: ۹۵ درصد از کار بازسازی و طلاکاری گلدسته شمالی حرم امام علی(ع) به پایان رسیده است و در آستانه تکمیل است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه امام علی(ع)، استاد فاتح کرمانی، عضو کمیته اداری آستان مطهر علوی گفت: کار مرمت و تعمیر و نگهداری گلدسته شمالی حرم امام علی(ع) به 95 درصد رسیده است و تنها کار بالکن گلدسته باقی مانده است که توسط بخش نجاری درحال انجام است.

 

کرمانی افزود: گلدسته با چوب ساج برمه ای با کتیبه های مزین به نقوش اسلامی و تزئینات ویژه پوشیده شده است. علاوه بر آن بالای مقرنس که زیر گلدسته قرار می گیرد، تکمیل شده است و طلاکاری آن در کارگاه مخصوص داخل آستان علوی در آستانه تکمیل است تا برای افتتاح دراسرع وقت آماده باشد.

 

وی ادامه داد: کادر فعال پس از هشت ماه تحویل گلدسته، ایوان طلایی را تحویل گرفته است و کار شامل برداشتن و شماره گذاری کاشی هاست. در همین حال، برای تعویض پنجره مخصوص حرم علامه حلی با پنجره جدید از چوب برمه ای برنامه ریزی شده است. 60 درصد از کار بازسازی ایوان انجام شده اس و ما در حال آماده سازی گلدسته و ایوان هستیم تا در اسرع وقت آنها را افتتاح کنیم.

 

دبیرخانه آستان مطهر علوی کار پروژه بازسازی و تعمیر گلدسته شمالی را پس از توقف به دلیل شیوع ویروس کرونا از سرگرفت. به طوری که کار بازسازی و تعمیر به مراحل پیشرفته رسیده است.

 

کد خبر 1104439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha