آغاز همایش بین المللی «نقش عقلانیت و همگرایی مسلمانان در شکل گیری تمدن نوین اسلامی» در گرگان

نخستین همایش بین المللی «نقش عقلانیت و همگرایی مسلمانان در شکل گیری تمدن نوین اسلامی» صبح امروز(چهارشنبه ۲۱ مهر) با قرائت پیام آیت الله علوی گرگانی در جامعه المصطفی العالمیه گرگان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، همایش بین المللی «نقش عقلانیت و همگرایی مسلمانان در شکل گیری تمدن نوین اسلامی» صبح امروز(چهارشنبه 21 مهر) با قرائت پیام آیت الله علوی گرگانی و با حضور مسئولان کشوری و استانی در جامعه المصطفی العالمیه گرگان آغاز شد.

 

حجت‌الاسلام «سیدکمال حسینی»، رئیس جامعه المصطفی العالمیه واحد گرگان در این مراسم گفت: ۳۴۵ اثر مقاله علمی از مراکز علمی اعم از حوزوی و دانشگاهی داخل و خارج کشور به دبیرخانه نخستین همایش بین المللی «نقش عقلانیت و همگرایی مسلمانان در شکل گیری تمدن نوین اسلامی» ارسال شده است.

 

وی افزود: این مقالات به چهار زبان فارسی، پشتو، انگلیسی و عربی و ۱۲ کشور از جمله سوریه، لبنان، ترکیه، هند، افغانستان و پاکستان ارسال شده اند.

 

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: در پایان این همایش از سه مقاله برتر تجلیل می‌شود و ۳۰ مقاله شایسته تقدیر نیز معرفی خواهند شد.

 

رئیس جامعه المصطفی العالمیه واحد گرگان اظهارداشت: در کنار ارسال این مقالات، بیش از 34 پیش نشست علمی با حضور شخصیت های علمی برگزار شده است.

 

وی افزود: در این همایش 3 مقاله قرائت می شود و از 30 نفر از افراد شایسته تقدیر تجلیل خواهد شد.

 

در این همایش آیت الله اعرافی، عضو مجمع فقهای شورای نگهبان و خبرگان رهبری و رئیس حوزه های علمیه کشوری و آیت الله محسنی اراکی رئیس اسبق مجمع تقریب مذاهب به صورت آنلاین و آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان دکتر عباسی رئیس جامعه المصطفی العالیمه به صورت حضوری سخنرانی می کنند.

 

 

 

کد خبر 1104474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha