رونمایی از ضریح جدید امام زاده ابراهیم دلفان

رضایی پور، گفت: ضریح مطهر آستان مقدس امامزاده ابراهیم معروف به بابابزرگ و جناب سید جلال الدین معروف به کال نازار در شهرستان دلفان رونمایی می شود.

«مسلم رضایی پور»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، اظهارداشت: ضریح های مطهر آستان مقدس امامزاده ابراهیم معروف به بابابزرگ و جناب سید جلال الدین معروف به کال نازار، شهرستان دلفان رونمایی می شود.

 

معاون بهره وری اقتصادی اوقاف لرستان افزود: این پروژه ها در راستای اجرای برنامه عملیاتی حوزه نظارت فنی با همکاری مدیریت اوقاف و امور خیریه شهرستان دلفان، طی دو مرحله توسط یکی از هنرمندان و استادکاران برجسته کشور ساخته و نصب گردید.

 

وی ادامه داد: ضریح مطهر امامزاده ابراهیم (بابابزرگ) با توجه به معماری خاص بقعه متبرکه و توجه به محدودیت فضای تربت خانه، به صورت هشت ضلعی ساخته شده که اولین ضریح هشت ضلعی در سطح بقاع متبرکه استان لرستان است.

 

رضایی پور خاطرنشان کرد: ضریح مطهر جناب سید جلال الدین(کال نازار) نیز با رعایت محدودیت های فضای داخلی به مساحت یک مترمربع  ساخته و نصب شده است.

 

وی ادامه داد: هر دو ضریح مطهر با وجود محدودیت در مساحت، از همه ظرافت های موجود در سایر ضریح های بقاع متبرکه و اصول فنی و معماری، برخوردار هستند.

 

رضایی پور بیان داشت: در سال های اخیر، پروژه های عمرانی احداث حسینیه، زائرسرا و رقبات تجاری و اجرای پروژه های محوطه سازی و تعمیرات سپتینک سرویس های بهداشتی این بقعه متبرکه، توسط این اداره کل انجام گرفته است.

 

وی عنوان داشت: با توجه به وجود ارادتمندان این امامزاده واجب التعظیم از شهرستان های مختلف استان لرستان و استان های کرمانشاه و همدان، در صورت همکاری سایر دستگاه های اجرایی و افزایش سطح خدمات رفاهی و زیر ساخت ها، قابلیت تبدیل شدن به روستای هدف گردشگری را خواهد داشت.

کد خبر 1104491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha