اجرای برنامه آموزشی آگاه‌سازی از مین و مهمات منفجر نشده در پنج خانه هلال بانه

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بانه از اجرای برنامه آموزشی آگاهسازی از مین و مهمات منفجر نشده در پنج خانه هلال این شهرستان به مناسبت هفته پدافند غیرعامل خبر داد.

اسماعیل رحیمی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بانه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان از برگزاری برنامه آگاه‌سازی از خطرات مین و مواد منفجر نشده و اهدای بسته‌های نوشت‌افزاری حاوی شعارها و توصیه‌های مواجه با مین در مدارس پنج خانه ‌هلال روستاهای تابعه این شهرستان خبر داد.

 

وی گفت: به مناسبت هفته پدافند غیرعامل، جمعیت هلال احمر بانه با همکاری و تعامل فرمانداری، بخشداری و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بانه در قالب یک تیم تخصصی به روستای بایوه اعزام شد.

 

رحیمی عنوان کرد: این اقدام بشردوستانه در راستای اجرای برنامه آگاه سازی از خطرات مین و رفتار ایمن تر در مواجه با مین و مواد منفجر نشده و به جامانده از جنگ و با ارائه خدمات سلامت ویژه دانش آموزان اهالی روستا‌های «آرمرده، بلکه، سبدلو، بویین و خوری‌آباد» به اجرا درآمد.

 

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بانه یادآور شد: جمعیت هلال احمر بانه در این اقدام بشردوستانه با همت و حضور کارکنان، نجاتگران و مسئولان خانه ‌هلال در روستاها خدماتی شامل توزیع بسته‌های نوشت‌افزار‌ی در بین دانش‌آموزان مدارس و آگاه سازی از خطرات مین و رفتار ایمن‌تر در برابر مین و‌ مواد منفجرنشده به جامانده از جنگ ارائه دادند.

 

رحیمی تصریح کرد: آگاه سازی اثربخشی واکسیناسیون کرونا و دعوت به انجام واکسیناسیون عمومی، آموزش مخاطرات (زلزله، سیل، کرونا و ...)، توزیع بسته‌های بهداشتی و مواد ضدعفونی و توزیع بروشورهای آموزشی در رابطه با مین، کرونا، زلزله، کمک‌های اولیه و بهداشت فردی و عمومی از دیگر خدماتی بود که توسط هلال احمر بانه در روستاهای یاد شده انجام شد.

 

وی اضافه کرد: نهادینه کردن فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی در دانش‌آموزان مدارس بسیار مهم بوده و بی‌شک دانش‌آموزان و فرزندان ما آیندگان و سازندگان با ارزش این مرز و بوم و کشور عزیزمان هستند.

کد خبر 1104512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha