برگزاری دوازدهمین سوگواره تعزیه استان مازندران با رویکرد پژوهشی و آموزشی

عظیمی گفت: در دوازدهمین دوره برگزاری سوگواره تعزیه استان مازندران شاهد رویکرد پژوهشی و آموزشی هستیم و تلاش داریم تا این سوگواره به بهترین نحو ممکن برگزار شود.

«علی عظیمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران با اشاره به برگزاری دوازدهمین سوگواره تعزیه استان مازندران از 18 مهرماه اظهار کرد: این سوگواره به مدت 5 روز به میزبانی شهرستان آمل مازندران در حال برگزاری است.

 

دبیر دوازدهمین سوگواره تعزیه مازندران افزود: این سوگواره با هدف نهادینه کردن ارزش های دینی و اسلامی و توجه به آیین ها و تعزیه ها در حال برگزاری است.

 

وی با اشاره به اینکه توجه به مباحث علمی، پژوهشی و آموزشی را از رویکردهای جدی مجالس تعزیه در این دوره اعلام شد؛ خاطر نشان کرد: با توجه به وجود ویروس کرونا و محدودیت های اعلام شده و تلاش برای رعایت دستور العمل های ستادملی کرونا، ورک شاپ‌های تخصصی نوازندگی در تعزیه، شبیه خوانی صبح و عصرها در حاشیه برگزاری سوگواره تعزیه استان برگزار می شود.

 

عظیمی گفت: در دوازدهمین دوره برگزاری سوگواره تعزیه استان مازندران شاهد رویکرد پژوهشی و آموزشی هستیم و تلاش داریم تا این سوگواره به بهترین نحو ممکن برگزار شود.

 

وی همچنین تجلیل وتقدیر از پیرغلامان حسینی و پیشکسوتان تعزیه استان را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در دوازدهمین سوگواره تعزیه مازندران در شهرستان آمل اعلام کرد و افزود: از برگزیدگان و پیرغلامان و آثار برگزیده در بخش انفرادی تعزیه در این مراسم تجلیل خواهد شد.

 

دبیر دوازدهمین سوگواره تعزیه مازندران تصریح کرد: دوازدهمین سوگواره تعزیه مازندران از 18 مهرماه با حضور گروه‌های برتر و منتخب شهر‌های استان به میزبانی شهرستان آمل آغاز شده است و تا 22 مهر ماه ادامه دارد.

 

عظیمی خاطر نشان کرد: در طول برگزاری سوگواره، تعزیه در فضای باز تکیه اسک آمل با حضور چهار گروه برتر و منتخب تعزیه از مازندران هر شب اجرایی می شود.

 

وی یادآور شد: مجلس حضرت حر (ره) به سرپرستی گروه منتخب غرب مازندران، مجلس حضرت ابوالفضل (ع) به سرپرستی گروه منتخب شرق مازندران، مجلس امام حسین (ع) به سرپرستی گروه منتخب شهرستان آمل و مجلس حضرت مسلم(ع) به سرپرستی گروه منتخب شهرستان بابل در طول سوگواره تعزیه مازندران در تکیه اسک آمل اجرای تعزیه دارند.

کد خبر 1104515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha