شکوه هنری هنرمندان تجسمی در مساجد جلوه گر است

بحرالعلومی گفت: مساجد و اماکن متبرکه در کشور جلوه های بسیار ارزشمند از هنرهای تجسمی هنرمندان در طول تاریخ هستند و نوجوانان و جوانان بر آمده از مساجد نیز باید به آموزش این هنرها گرایش داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «عبدالله بحرالعلومی» امروز (۲۱ مهرماه) در جلسه شورای سیاستگذاری اولین جشنواره ملی هنرهای تجسمی «ترنج» گفت: برگزاری اولین جشنواره ملی هنرهای تجسمی «ترنج» افتخار بزرگی برای استان اردبیل است و باید دستگاه های فرهنگی استان مشارکت و همت بلندی برای برپایی این جشنواره داشته باشند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: مساجد و اماکن متبرکه در کشور جلوه های بسیار ارزشمند از هنرهای تجسمی هنرمندان در طول تاریخ هستند و نوجوانان و جوانان بر آمده از مساجد نیز باید به آموزش این هنرها گرایش داشته باشند.

 

این مقام مسئول یادآور شد: هنر اسلامی بیشترین جلوه ذاتی خود را در مساجد به نمایش گذاشته و ارتباط تنگاتنگی بین نمود هنر تجسمی در مساجد وجود دارد.

 

وی خاطر نشان کرد: استان اردبیل از نظر هنرمندان بالاقوه هنرهای تجسمی به خود می بالد و این رویداد ملی می تواند ارزش های هنری و معرفی هنرمندان استان بسیار مفید و سازنده باشد.

 

بحرالعلومی افزود: به حول قوه الهی با کاهش شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل باید تلاش کنیم این جشنواره ملی با شکوه خاص و در خور شان هنرمندان هنرهای تجسمی برگزار شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اضافه کرد: البته پیشنهاد می شود برای تمرکز زدایی از مرکز استان اختتامیه این جشنواره در یکی از شهرستان ها که امکانات لازم در برپایی این رویداد دارد، به صلاحدید دبیرخانه جشنواره برگزار شود.

 

بحرالعلومی اذعان داشت: شهرستان ها نقش مهمی در رویدادهای فرهنگی استانی و ملی داشته باشند و باید از ظرفیت ها و پتانسیل شهرستان ها در برنامه های فرهنگی بهره مند شد.

 

کد خبر 1104570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha