رفع محرومیت از استان ایلام از برنامه های کمیته امداد است

قائم‌مقام کمیته امداد بر رفع محرومیت از استان ایلام تاکید کرد و گفت: کمیته امداد از ایده‌های خلاق در حوزه توانمندسازی اقشار نیازمند، حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «مصطفی خاکسار قهرودی» در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل کمیته امداد استان ایلام که با حضور حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار، امام جمعه ایلام و نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با اشاره به مشکلات مختلف در جامعه که دامنگیر خانواده‌های نیازمند است، گفت: معتقدیم این مشکلات و کاستی‌ها قابل حل شدن است و در کنار کمبودها و چالش‌ها، نعمت‌ها و مزیت‌های زیادی در کشور برای برون‌رفت از این شرایط وجود دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه مردم ما شایسته سختی‌های زندگی نیستند، ادامه داد: متاسفانه در سال‌های اخیر فشار زیادی بر اقشار محروم وارد شده است که باید تلاش کنیم شرایط معیشت مردم را بهبود ببخشیم.

 

قائم‌مقام کمیته امداد اضافه کرد: تکیه‌گاه اصلی کمیته امداد در خدمت‌رسانی به مردم، مشارکت خیران و کمک‌های آنان در خدمت‌رسانی به مردم است؛ در این راستا کمیته امداد نظام خیر و احسان را راه‌اندازی و زمینه مشارکت نیکوکاران را فراهم کرده است.

 

خاکسار با بیان اینکه خدمت به مردم باید یکی از مهمترین شاخص‌های ارزیابی دستگاه‌ها باشد، اضافه کرد: کمیته امداد این افتخار را دارد که وظیفه اصلی که بر عهده آن گذاشته شده، خدمت به مردم و محرومان است.

 

قائم‌مقام کمیته امداد اظهار کرد: مردم استان ایلام نقش گران‌بهایی به خصوص در زمان جنگ تحمیلی داشته‌اند و با توجه به حق ویژه‌ای بر نظام و کشور دارند، شایسته خدمات بهتری هستند.

 

خاکسار با اشاره به برنامه‌های کمیته امداد برای رفع محرومیت از استان ایلام خاطرنشان کرد: کمیته امداد برنامه‌های خوبی برای رفع فقر و محرومیت از استان دارد که با حمایت مردم و خیران محقق خواهد شد. خوشبختانه در زمینه اشتغال و توانمندسازی، استان ایلام از استان‌های پیشرو کشور بوده و رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

 

وی گفت: کمیته امداد تلاش می‌کند در حوزه محرومیت‌زدایی نقش ویژه خود را ایفا کند و در این زمینه از ایده‌های خلاقانه حمایت خواهد کرد. در همین راستا در سال‌های گذشته خدمات و برنامه‌ریزی‌های مهمی در راستای محرومیت‌زدایی و توانمندسازی در ایلام انجام داده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار، امام جمعه ایلام و نماینده ولی فقیه در استان نیز در این جلسه گفت: مهمترین ویژگی کمیته امداد انتصاب این نهاد به بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است و در سال‌ها و دهه‌های گذشته این نهاد مهمترین پناهگاه محرومان بوده است.

وی با تاکید بر نقش مهم کمیته امداد در محرومیت‌زدایی و کاستن از مشکلات جامعه، افزود: ایجاد درآمد باثبات برای خانواده‌های نیازمند و توانمندسازی آنان از مهمترین خدمات کمیته امداد از گذشته تاکنون بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان ایلام، تکریم ارباب رجوع و توجه به عزت نفس خانواده‌ها را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: خدمت‌رسانی شایسته به ولی‌نعمتان باید همواره مورد توجه امداد گران کمیته امداد باشد.
 

کد خبر 1104589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha