حمایت از هیات امنا تشکل های مذهبی لازم است/ اعتمادسازی در وقف

حججی گفت: حمایت از هیات امنا تشکل های مذهبی مثل بقاع متبرکه و مساجد لازم است و نباید در فعالیت های آن ها دخالت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، »مجید حججی« در جلسه مشترک با اعضای هیات امنا بقاع متبرکه تیران و کرون با اشاره به مشارکت فعال افراد در توسعه زیرساخت های این مراکز دینی اظهارداشت: هر چقدر هیات امنا پیگیر و فعالی داشته باشیم آنگاه فرصت برای توسعه و اجرای فعالیت ها فراهم می شود.

 

فرماندار تیران و کرون افزود: باید به متولیان مراکز دینی اعتماد کرد و کار را به آن ها سپرد چرا که حمایت از هیات امنا تشکل های مذهبی مثل بقاع متبرکه و مساجد لازم است و نباید در فعالیت های آن ها دخالت کرد.

 

وی با بیان اینکه ظرفیت گردشگری فعال در آستان مقدس امامزادگان این شهرستان وجود دارد، تصریح کرد: با وجود چنین پتانسیلی جذب گردشگرو توسعه گردشگری فرهنگی و دینی رقم خواهد خورد.

 

حججی توجه به بهداشت و نظام در بقاع را مهم برشمرد و یادآورشد: متولیان تشکل های دینی به این مسئله توجه کنند و جایگاه و شان آن را حفظ کنند.

 

وی سنت حسنه وقف و کارکردهای آن را مورد توجه و دقت قرار داد و اذعان داشت: باید اعتمادسازی انجام و زمینه جذب واقف و امر خیر بیشتری فراهم شد.

 

فرماندار تیران و کرون با اشاره به موقوفه فاطمه نسا این شهرستان اظهارداشت: این موقوفه به وسعت پنج هزار هکتار است و پنج هزار نفر نیز در این مکان سکونت دارند و حق و حقوقی دارد که تبدیل به احسن آن لازم است.

وی کمبود نیروی انسانی در اوقاف و امور خیریه این شهرستان را مانع از فعالیت های گسترده در این حوزه بیان کرد و یادآورشد: ارتقا جایگاه سازمانی و اختصاص نیرو به این اداره برای احیا موقوفات و رسیدگی به نیازهای بقاع متبرکه لازم است.

 

*ضرورت همکاری اداره کل اوقاف استان اصفهان

 

هیات امنا آستان امامزادگان این شهرستان در این جلسه به فعالیت های عمرانی، فرهنگی و قرآنی اشاره کردند و همکاری مردم در توسعه زیرساخت ها را مهم برشمردند.

 

همکاری و تعامل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان برای اجرای طرح های توسعه ای و فعالیت های عمرانی از خواسته های این افراد بود.

 

باتوجه به اینکه اداره اوقاف و امور خیریه تیران و کرون با کمبود نیرو روبروست رسیدگی به نیازها و مکاتبات مراکز دینی باید توسط یک نفر انجام شود که سرعت کار را کاهش می دهد.

کد خبر 1104701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha