قیمت تولیدات کشاورزی متناسب با زحمت کشاورزان نیست

رضایی کوچی با اشاره به اینکه کشاورزان حسب علاقه ای که به کشاورزی دارند این کار را دنبال کرده وگرنه سود آنچنانی برای آنان ندارد، گفت: شرایط بازار و قیمت تولیدات کشاورزی متناسب با زحمت کشاورزان نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «محمد رضا رضایی کوچی»، امروز (چهارشنبه ۲۱ مهر) در جلسه شورای اداری شهرستان جهرم که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزرا شد، با اشاره به اینکه حوزه کشاورزی و صنعت در جهرم قابل توجه است، گفت: جهرم قطب کشاورزی جنوب فارس و کشور است.

 

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشاورزان حسب علاقه ای که به کشاورزی دارند این کار را دنبال کرده وگرنه سود آنچنانی برای آنان ندارد، افزود: شرایط بازار و قیمت تولیدات کشاورزی متناسب با زحمت کشاورزان نیست.

 

 وی با اشاره به اینکه امسال لیموترش جهرم با قیمت 6 تا هشتش هزار تومان فروش رفت به نحوی که کشاورزان رغبتی برای جمع آوری محصول نداشتند، عنوان کرد: کشاورزان امروز در شرایط سرما و گرما با آفات و سرما زدگی مواجه شدند و صندوق های حمایتی و بیمه کمکی به آنها نکردند.

 

وی با اشاره به اینکه امروز بلایی به سر کشاورز آمده که مجبور است، تاکید کرد: با وجودی که وزارت جهاد دستور داد به صورت تضمینی خرما را از نخلداران خریداری کند اما مکانیسم آن محقق نشده است.

 

وی با اشاره به اینکه باغداران جهرمی امسال درگیر بارندگی خارج از فصل شدند، تصریح کرد: فقط خرمای خوب و درجه یک را تعاونی روستایی خریداری می‌کند و این در صورتی است که 80 درصد خرمای جهرم دچار آفت زدگی شده است.

 

رضایی کوچی با اشاره به اینکه در بحث گلخانه ها سهم جهرم کمرنگ است، گفت: مرکز تحقیقات وزارت جهاد باید در این زمینه تقویت شود تا بتواند بر اساس اقلیم کشاورزان را هدایت کند.

 

وی با اشاره به اینکه در کنار کشاورزی باید در حوزه صنعت نیز کار شود که آن نیز نیازمند آب است، عنوان کرد: انتقال آب از دریا باید با جدیت انجام شود. 

 

کد خبر 1104712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha